יום שלישי, 25 ביוני 2013

התקבל במייל מכתב כואב מתושב העיר

לכבוד הבלוג של ביתר עילית

אינני רוצה להכנס לרכילות מרושעת שאינה מתקבלת על הדעת בשום הגיון ואחד שתוקף את ראש העיר מחמת זה הרי הוא עובר על לאו מהתורה "ארור מכה רעהו בסתר".

בימנו כיון שהותרה הרצועה - כל אחד תוקף כאוות נפשו מבלי לשים לב ללאוו מפורש זה.

אך חשוב מאוד לציין כי איש ציבור, עומד יום יום מול התושב ועליו להשיב לשאלות שנשאלות לגופן של דברים, ולא לטייח דברים מתחת לשטיח.

הרבה מאוד תמורות חלו לצערנו מתחילת כהונת הקדנציה הנוכחית, לצערנו הרב - לרעה, החל בביסוס מעמדו של ראש העיר כ"שריף" משל היינו בעיריית חוסאן שעל פי השריף יקום דבר.

מקרה קלאסי שתפור למידותיו של השריף השכונתי שהוא אישית מפקח על כל המחלקות ונועל את מנהלי המחלקות והאגפים, הוא לא נותן למנהלים ולנבחרי הציבור לפעול, ורוצה הכל לעשות לבד כדי שיקרא שהוא עשה משהו.

הדבר לא נשמע בימיו של יצחק פינדרוס ואפילו בימיו של יהודה גרליץ שנתן לכל מנהל מחלקה את הכבוד הראוי ומרחב תימרון, בעיריה של היום כולם מרגישים שהם עובדים אצל יהודה דייטש. הנוהל הזה הוא בלתי תקין וחייב לעבור מן העולם. לא יתכן מצב שדייטש שאינו נבחר ציבור והוא בסך הכל אמור לסייע לשריף לבצע פעולות יהפוך לאישיות חשובה יותר ובלתי ניתנת לעירעור מחברי המועצה ומנהלי האגפים.
 
בהמשך לכל הנ"ל אני רוצה קצת להסביר מדוע על ביתר ללכת לבחירות רגועות בלי מלחמות פנימיות כפי שמתואר שיקרה אם יתקיימו בחירות לראשות העיר.

בשבועיים האחרונים החלו לצוץ שמועות על מועמדים כמו הרב וייסברג שאינני מכיר אותו אישית, אך הקשבתי לראיון שהתקיים איתו בקול חי ובקול החרדי ואני מוכרח לומר שהוא משדר רצינות כמו אחד שבא לעשות סדר בעיר.

אין לו קהילות מגובשות שהוא הצליח לסגור איתם ואין לו מנהלי מוסדות עד כמה ששמעתי בשטיבלך בהאלמין בליל שבת אבל הוא הוכיח שהוא יודע לקראת מה הוא הולך

וכתושב העיר אני שואל שאלה פשוטה, נכון שהעיריה היא צינור להעברת כספים למוסדות תורה בעיר, אבל העיריה לא נבחרה רק בשביל זה, העיריה צריכה לשרת את ה ת ו ש ב י ם - זה ברור שהמוסדות גם צריכים שירות אבל לא רק הם

נהיה מצב מאוד מאוד משונה בערים החרדיות, אם בערים החילוניות התרבות תוספת מקום של כבוד בתקציב העיריה אצלנו המצב שונה בתכלית, אין תרבות כמעט מלבד כמה מודעות של המרכז הקהילתי . שלעומת ערים אחרות אין בהם כלום אלא השתתפות זעומה של מחלקת תרבות בפעילויות תרבותיות בעיר.

העיר שייכת לתושבים, העירייה שייכת לתושבים, צריך כאן מישהו שיחזיר את המצב לזה שיהיו כאן פעילויות רבות ולא סגירת דילים מתחת לשולחן עם קהילות תמורת הבטחה שלא יתקיימו בחירות. התושבים רוצים מועמד מהתושבים

מנהלי המוסדות יכולים להמשיך לחגוג על רכבי יוקרה, בתים מפוארים ועוזרות בית צמודות אין לאף אחד בעיה עם זה אבל שהעיריה תהיה של התושב הפשוט
 

6 תגובות:

  1. אנונימי26.6.2013, 0:15

    כל מילה פנינה כל הכבוד הציבור מתחיל להפנים שבמוצאי הבחירות נפגוש ראש עיר חדש איכפתי וישר כמו סרגל הרב וייסברג כה לחי עלה והצלח.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי26.6.2013, 3:03

      מסכים שצריך להחליף ראש עיר אבל אני חושב שוייסברג לא מתאים.

      מחק
  2. אנונימי26.6.2013, 7:47

    מתי הציבור ייתעורר שמגיע לו יותר ממה שהוא מקבל
    העירייה פה לוקחת ולוקחת ולוקחת ובתמורה תמיד נגמר הכסף
    כשפונים לרווחה בחודש פבואר כבר נאמר שנגמר התקציב השנתי
    תרבות - יש ככ הרבה בעלי בית שמספסדים את פרסום המודעה בתמורה לשייכתב בחסות העירייה
    כל חוג מפעילי החוג משלמים לעירייה אחוזים מההכנסה
    מכון הכושר שבמתנ״ס משמש את יהודה דייטש בלבד
    מוסדות החינוך המוכרים כממ״ד מתחלקים בתקציבים עם שאר המוסדות בעיר
    בתי כנסת ומקוואות - רק אם אתה מקורב אישית תקבל קצת מימון
    והרשימה עוד ארוכה
    הגיע הזמן שהציבור יידרוש את מה שמגיע לו

    השבמחק
  3. אנונימי26.6.2013, 13:05

    מיסטר אנונימי זה לא חכמה להפריח משפט הוא לא מתאים, בא תסביר לנו למה הוא לא מתאים, האם אתה מכיר אותו ? האם דיברת איתו ? , אני דברתי איתו פעם ראשונה בחיי לפני שבוע ההתרשמות שלי היא שהרב וייסברג בן אדם מקסים נעים שיחה יודע ומכיר את הבעיות של העיר, לא מתחמק מאף שאלה שנשאלת דיבורו שוטף ומשיב לענין , ביררתי עליו קצת ונודע לי שהוא היה במשך שנים יד ימינו של הרב מנחם פרוש ז"ל כך שאי אפשר לומר עליו שאינו יודע פרק בניהול , בשיחה שהייתה לי עם אחד מבני משפחת פרוש הנכבדה נאמר לי שכל הפרוייקטים הענפים של המשפחה הם פרי עמלו והוא עושה זאת מתוך צניעות ראויה לשבח בלי להתבלט יתר על המידה , ולסיום אמר לך כך אם מאיר רובינשטיין מתאים אז וייסברג מתאים עשרות מונים .

    השבמחק
  4. אנונימי26.6.2013, 15:55

    אני אצביע לכל מועמד אחר. רק לא רובינשטיין!

    השבמחק
  5. אנונימי26.6.2013, 18:03

    גם אנחנו !!!!!!!!

    השבמחק