יום שישי, 20 בספטמבר 2013

ראיון חג עם מנהל מטה הבחירות של הרב זיידה

ראיון חג עם מנהל מטה הבחירות של הרב מנחם זיידה לראשות העיר ביתר ומפלגת למעננו למועצת העיר ביתר.

מאת: יעקב בלוי

הרוחות בביתר סוערות ויש התלהבות אדירה מהצגת מועמדתו של הרב זיידה, מה יש בהרב זיידה שגרם להתלהבות האדירה?

האמת שגם אני עומד נפעם מגודל ההתלהבות האדירה שיש בכל הקהלים בעיר מכך שהרב מנחם זיידה הציג את מועמדותו לראשות העיר והדבר מעיד על שני דברים, ראשית על כך שהציבור צמא לשינוי של המצב הקיים. שנית שדעתו של הציבור הרחב שהרב מנחם זיידה מתאים לתפקיד ראש העיר כפי איך שהציבור רוצה את הנושא בתפקיד ראש העיר.

מה הקשר של הרב זיידה לעיר ביתר?

חשוב לציין שאביו הרב דוב בערל זיידה זצ"ל היה ממייסדי העיר והתגורר בביתר מאז הקמתו ועבר את כל הקשיים של הבראשית, ומאז הקמתו ועד היום גר הרב מנחם זיידה בעיר ומטבע הדברים שאיש ביתר כמוהו מכיר כל פינה בעיר ואת כל הקשיים והבעיות. ולכן כשקיבל כ"כ הרבה פניות מתושבים לבוא ולעשות למען העיר ותושביה נרתם לעניין בכל העוצמה.

מיהו הרב מנחם זיידה?

הרב זיידה בן 33 אב ל3, בעל תואר ראשון במשפטים, ומורה מוסמך בכיר. איש חינוך וחסד. עוזר בכיר למ"מ ראש עיריית ירושלים, עם ניסיון של 5 שנים בתחום המוניציפלי בעיריית ירושלים. עסקן ומומחה לענייני תביעות מהמוסד לביטוח לאומי, בעל עשייה רב בתחום של שלום בית ונוער נושר, כתובת ובית חם לאנשים שבורים וגלמודים, חסיד ויזניץ ומראשי קהילת ברדיטשוב בביתר.

מה המסר של הרב זיידה לתושבי העיר?

המסר הוא פשוט מאוד, הרב זיידה מתחייב להיות ראש העיר שלך! ואם אתה תושב שאכפת לך מהקורה בעירנו האהובה ואתה רוצה שידאגו לך ולצרכים שלך כתושב. כגון ניקיון סדר טיפוח ויופי של העיר. שיהיה בעיר את כל הצרכים עבור התושבים כגון חדר מיון קדמי, צרכי דת כמקוואות וכו'. טיפול מקצועי לנוער הנושר. מבני חינוך קבועים. ניהול הגון הוגן וישר. שירות אנושי ומקצועי יעיל ומהיר בעירייה. בקיצור "דאגה אישית לצורכי התושב בראש – לפני הכל".

האם יש לכם תמיכה של רבני העיר למפלגה ולראשות?

גאב"ד עירנו הגאון הגדול הרב דוד צבי אורדנטליך שליט"א שהינו הסמכות הרוחנית הבכירה ביותר בעירנו אמר והבהיר שהוא וחברי הבד"ץ והרבנים לא ממליצים ולא תומכים בשום מעומד או רשימה כזה או אחר ושבעיר חרדית כמו ביתר עילית עניין הבחירות המוניציפליות זה עניין אישי בין התושב למעומד ורשימה המוצא חן בעינו, וזה בניגוד לבחירות הכלל ארציות שבהם נדונים ענייני דת וכו' ואז רבנים וגדולי ישראל יוצאים בקול קורא לציבור, "אבל פה בעיר ביתר עילית שכולם חרדים ויראים לדבר ה' אין לנו כרבנים להתערב בעניין הבחירות המוניצפליות, ולכן אין אנו תומכים במעומד מסויים וכל אחד יעשה מה שנראה טוב עבורו כתושב". וזה בעצם התמיכה הכי טובה למפלגה.

האם יש קהילות שהתחייבו לבחור עבור 'למעננו' והרב מנחם זיידה לראשות העיר?

אנו מפלגה של תושבי העיר ולא של קהילות כאלה ואחרות, אבל ישנם כבר מספר קהילות שהתחייבו להורות לחברי הקהילה לבחור 'למעננו' והרב זיידה לראשות העיר. ובנוסף ישנם קהילות שתומכים תמיכה שקטה ויצביעו לנו ביום הבחירות.

האם זה נכון שהסקר של מטה רובנשטיין נותן למפלגתכם 3 מנדטים?  

השמועה הגיעה לאוזני, אינני מאשר ואינני מכחיש, זאת אבל אוכל להגיד שמופעל עלינו מסע לחצים ואיומים לבטל את ההתמודדות כדי שיהיה שליט יחיד וכנראה שיש סיבה למה הם כל כך בלחץ.

הרבה מתושבי העיר מבטיחים לתמוך בכם בגלל שהם לא רוצים את המשך כהונתו של ראש העיר הנוכחי מאיר רובנשטיין שהם מכנים קומבינטור שמחויב לקומבינות. מה כל כל רע בקומבינות?

כשמגיע תייר לשדה התעופה באוקראינה ויש לו את כל הניירת שהוא צריך וכדי לעבור צריך לשלם לפקיד דולר, זה קומבינה של שחיתות! והתושבים לא מוכנים שהעיר תהפוך לאוקראינה. הם רוצים עירייה שמתנהלת בהגינות ושקיפות. ואם אדם רוצה להוציא היתר בניה, אינו צריך להפעיל קומבינטור קטן שיקשר אותו לקומבינטור הגדול וכך לסדר את זה. התושבים רוצים להחזיר את ביתר לשפיות!. שהרי לא יתכן שאחד יחכה שנה להיתר בניה ושכינו שהלך דרך הקומבינה יקבל היתר תוך חודש. 

2 תגובות:

  1. אנונימי20.9.2013, 8:45

    כלנו נצביע לראש העיר שלנו הרב מנחם זיידה.

    כי איכפת לנו!

    השבמחק
  2. אנונימי20.9.2013, 11:32

    תפסיכו עם השטויות שלכם או שאנשים יפסיקו להתייחס לבלוג המטופש, האם חסידי ויזניץ תומכים בזיידה? הם הרי מתגלגלים מצחוק, די אל תפגעו באינטיליגנציה של הציבור.

    השבמחק