יום שני, 18 בנובמבר 2013

מפגע בטיחות חמור בתחילת רחוב חב"ד

מאת: משה בן משה

כל הורה שיש לו ילד או פעוט באחד מהמוסדות שנמצאים בתחילת רחוב חב"ד, פינת רחוב מעזריטש, וגם סתם אזרח הממהר לדרכו בשעות הבוקר, יודע בדיוק ומכיר את בעיית ה"בלאגן" וחוסר החניות באיזור. מדובר במספר מוסדות סמוכים, שני תלמודי תורה גדולים מאוד, אחד "אהלי מנחם" של חב"ד ואחד תלמוד תורה "קול יעקב", ומעון פעוטות "גן עדן", וכמו כן מסביב לבניין בעורפו גן ילדים. בכל השטח הזה יש מספר חניות בודדות חוקיות, חניית נכה, אדום לבן, צהוב אדום (שטח עצירה לאוטובוס) משני הכיוונים וקטע כביש אסור לחנייה בגלל הפנייה מרחוב מעזריטש שבו גם אסור לחנות. ומה יעשה ההורה ולא יחטא בחניה אסורה? בפרט שיש הרבה הורים שיש להם כמה ילדים להוציא מהרכב. הדבר קרוב לפיצוץ במיוחד בימי שישי ש"כל העולם" כולל הסעות, אוטובוסים חולפים הורים עם זאטוטים וכו' וכו' עוברים בו זמנית באותם עשרה מטרים. כל שבוע שעובר בשלום, זה נס אחד גדול.
ישאל התושב: "מה לעשות, אולי אי אפשר לסדר שם חניה?" מבירור קצר שערכנו בעירייה, יש חנייה מוסדרת של כ15 רכבים (ראה תמונה) וכלולה אפילו בהיתר הבנייה(!) של תלמוד תורה "קול יעקב". מה שקרה בפועל, מלמד שעסקינן בעיירת חלם. במקום לתקן הגשר, סוגרים אותו. לאחר שבנו את התלמוד תורה הנ"ל, לא סימנו כנדרש בהיתר הבנייה סימני חניה בשטח המיועד לכך. רכבים שמיהרו למעון "גן עדן" לשים או לקחת את ילדיהם, חנו בצורה לא מוסדרת כי לא סומנו חניות, ועקב כך זה סיכן את העוברים ושבים. במקום לסמן כראוי את החניות ולשים מחסומים לרכב מאבן, כדי ליצור מעבר בטוח לילדים והורים, שמה העירייה מחסומי ברזל בכניסה לחנייה, וזהו!
(ייתכן כתוצאה מלחץ של הנהלת התלמוד תורה "קול יעקב" על העירייה).
את התוצאות מכך, שחנייה מסודרת וחוקית נסגרה בעקבות רשלנות, סובלים תושבי ביתר עד היום. מי שרוצה להרגיש את הבעיה באופן כואב במיוחד, מוזמן לתחילת רחוב חב"ד ביום שישי ברבע ל12 בצהריים...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה