יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

הגיע במייל: שאלה נוקבת מאת תושב ביתר.

בעירינו ביתר בניגוד לערים אחרות (כגון ירושלים) ההנחה מתבטלת אוטומטית בסוף שנה וצריך מידי שנה בשנה לחדש אותה, צריך לבדוק סטטיסטית כמה נפלטים מההנחה מידי שנה, וגם למה בערים אחרות לא צריך לחדש הזכאות להנחה כל שנה, ועכ"פ החשבונית שמחייבת בתחילת השנה אלו שיש להם הוראת קבע גובה העירייה את הסכום המלא ואח"כ מקבלים זיכוי לחודשים הבאים הזו דרכה של עירייה שמתחשבת בעניים אמורים להלוות כסף לקופת העירייה ?

2 תגובות:

  1. אנונימי21.11.2013, 10:56

    עכוטאו

    השבמחק
  2. אנונימי21.11.2013, 10:58

    ברצוני להסב את תשומת ליבכם מתוך אתר עיריית ירושלים בנושא ארנונה.
    כ"כ לא מובן איך פרסמתם את זה כשמנחם זיידה יודע שבעיריית ירושלים צריך כל שנה להגיש בקשב מחדש.

    חשוב לדעת,
    עיריית ירושלים, כשאר הרשויות המקומיות בארץ, מעניקה הנחות בארנונה בהתאם לחוקי המדינה ולתקנות משרד הפנים. במסגרת זו, אין העירייה, לדוגמא, רשאית להעניק הנחה לבית עסק גם אם נקלע להפסדים כבדים, או לסייע לסטודנטים במתן הנחה בארנונה רק משום היותם סטודנטים. עם זאת, ראוי לציין כי מועצת עיריית ירושלים קבעה כי ההנחות בארנונה בירושלים יוענקו בשיעורים המרביים האפשריים בהתאם לקבוע בחוקים ובתקנות.

    לפני הגשת הבקשה להנחה בארנונה יש להסב את חשבון הארנונה ע''ש מבקש ההנחה, המחזיק בנכס. לצורך זה יש למסור לעירייה את חוזה השכירות / רכישה של הדירה. אם הדירה בשכירות, יש לצרף העתק נוסף של הסכם השכירות בעת הגשת הבקשה להנחה.

    אם מבקש ההנחה אינו מופיע במרשם האוכלוסין כתושב ירושלים, יש להמציא אישור הרשות המקומית בה הוא רשום, כי אינו מקבל באותה רשות מקומית הנחה בארנונה.

    במידה שבדירה מחזיקים מס' שותפים הזכאים להנחה, יש להגיש את בקשות ההנחה של כל השותפים ביחד, והנחה תינתן לכל זכאי לפי חלקו היחסי בשטח הדירה.

    האישורים הנדרשים בדף הסבר זה הינם הבסיס להגשת בקשה להנחה. כל בקשה תיבדק לגופה, ויתכן ותידרש/י להציג מסמכים נוספים.

    הגשת בקשה להנחה אינה דוחה את מועד התשלום, ולא יהיה בה כדי לעכב הליכי אכיפה כחוק.

    בקשה להנחה בשם אדם אחר תטופל רק אם הומצא יפוי כוח מתאים.

    הבקשה להנחה תידון לגבי השנה הנוכחית בלבד, ולא תינתן הנחה בגין שנים עברו. זכאי שקיבל הנחה ולא שילם את יתרת חובו עד סוף שנת המס, תבוטל לו ההנחה.

    להזכירכם, דיווח חלקי ו/או כוזב הינו עבירה על החוק. עיריית ירושלים שומרת לעצמה את מלוא הזכות לבדוק ולאמת כל בקשה בכל האמצעים העומדים לרשותה בחוק לרבות הצלבת נתונים עם רשויות נוספות והפעלת משרדי חקירות.

    השבמחק