יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

האם יש כאן הזנחה פושעת של רובינשטיין?

מפלי הביוב של ביתר עילית הרסו שדות פלסטינים

מאת: יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות
   


כמויות ביוב אדירות שטפו השבוע את ואדי פוכין והסבו נזק כבד לגידולים, למי תהום ולטבע – לא בפעם הראשונה: "עבודה של שנה שלמה הושחתה". העירייה: התקלה – בגלל משרד השיכון

צילום: ירון רוזנטל, עריכה: טל רזניק

כמויות אדירות של מי ביוב של העיר ביתר עילית שטפו השבוע שדות חקלאיים של פלסטינים והסבו נזק לסביבה. ביום שני הזעיקו תושבי הכפר ואדי פוכין הסמוך לעיר החרדית את אנשי בית ספר שדה כפר עציון, ואלה נדהמו מהתמונות. על אף פניות חוזרות ונשנות מצדם לטפל במפגע, כמות גדולה ממי הביוב של ביתר עילית עשתה את דרכה לוואדי. כתוצאה מכך, האזור הוצף ועצי זית וקישואים שאותם מגדלים תושבים מקומיים ניזוקו קשות.
עצי הזית והקישואים ניזוקו. הביוב שוטף את השדות, השבוע (צילום: ירון רוזנטל, בית ספר שדה כפר עציון)עצי הזית והקישואים ניזוקו. הביוב שוטף את השדות, השבוע (צילום: ירון רוזנטל, בית ספר שדה כפר עציון)
עצי הזית והקישואים ניזוקו. הביוב שוטף את השדות, השבוע (צילום: ירון רוזנטל, בית ספר שדה כפר עציון)

אנשי בית ספר שדה כפר עציון הספיקו לתעד את זרימת הביוב, שלדבריהם גרם נזק גם למי התהום ולטבע. "מדובר באזור טבע ייחודי, ובכל פעם שיש בעיה בתחנת הסליקה של ביתר, מי הביוב של התושבים זורם באין מפריע לאדמות החקלאיות של הפלסטינים", אמר ירון רוזנטל, מנהל בית הספר. לדבריו, "התופעה החמורה הזאת מתרחשת זה שנים ארוכות ומחריבה את השדות החלקאיים ואת הטבע. פנינו אינספור פעמים לעירייה, הצענו כל סיוע אפשרי והבהרנו שהביוב שלהם לא רק שהורס למקומיים את החיים, אלא גם פוגע להם בפרנסה ובמשאבי הטבע". יצוין כי האזור נחשב גם ליעד מועדף לטיולים, אלא שכעת ספוגה האדמה בביוב.
"מרגע שקיבלנו הודעה על התקלה, היא טופלה מידית". בתי מגורים בביתר עילית (צילום: טלי מאייר)"מרגע שקיבלנו הודעה על התקלה, היא טופלה מידית". בתי מגורים בביתר עילית (צילום: טלי מאייר)
"מרגע שקיבלנו הודעה על התקלה, היא טופלה מידית". בתי מגורים בביתר עילית (צילום: טלי מאייר)

כאמור, אין זו הפעם הראשונה שבה זורמים מי הביוב של ביתר עילית לוואדי, אלא שכעת נראה כי העירייה צפויה לעמוד על כך לדין. במשרד להגנת הסביבה מסרו כי בכוונתם לפתוח בחקירה פלילית בעניין. "חבל מאוד שעיריית ביתר עילית אינה לומדת מטעויות העבר", נמסר מהמשרד, "אך אנו נדאג כי מי שצריך יפיק את הלקחים. בעקבות אירועים קודמים זומן כבר ראש העיר לשימוע בפני מנהל מחוז ירושלים במשרדינו ולאחר שהמפגע לא הוסר, החלו מגעים מול רשויות האכיפה בעניין פתיחה בחקירה פלילית נגד העירייה. חקירה זו תתנהל על ידי המשטרה הירוקה והיא מצטרפת לחקירה נוספת המתקיימת נגד העירייה בגין הזרמת שפכים. יצוין כי כבר אספנו ראיות המצביעות על כך שגם מקור אירוע הזיהום האחרון הינו בביתר עילית".

מקור - וואלה
http://news.walla.co.il/?w=/550/2693098

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה