יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

ראש העיר האמיתי.

בס"ד

מאת שמר'ל רבינוביץ'


נדהמתי לשמוע על מה שהתרחש בישיבת המועצה ה"חגיגית" הראשונה. כיצד "יועץ בכיר" מגרש בידיו חברי מועצה נבחרים ומכבה את האור (!) הבנתי בהחלט מדוע מנחם זיידה הדגיש בדבריו נקודה לכאורה שולית, כששאל "מי הוא בעצם העוזר הבכיר של ראש העיר?!" וראש העיר רובינשטיין החל להתפתל בכיסאו וענה: "אני אבדוק"...  שאלה זו בדיוק היא היא המפתח להבנה של מה שקורה ומתנהל בעיר הזאת מזה חמש שנים. וכולנו תקווה שמצב זה ייפסק.

כל ילד בעיר הזאת יודע היטב מי באמת אחראי על הקצאות מבנים למוסדות. מי הוא שאחראי לכך שתיק בקשה להיתר בניה שתקוע יטופל בזריזות מפתיעה. יודעי דבר אף יודעים לספר שכבר בלשכת "היועץ הבכיר" כבר יש "תור" להיתרי בנייה... כי זה כבר סוד גלוי. כנ"ל דבר קטן כגדול, מתקציב ועד הקצאה, מהיתר ועד פגישה. ממבנה ציבור ועד גן ילדים. כמו שנאמר להבדיל על יוסף: " בלעדיך לא ירים איש את ידו ואת רגלו בכל ארץ מצרים". הלוא הוא מיודעינו ה"יועץ הבכיר".

ומאידך שאר נושאי תיקים ומשרות מכובדות עם שמות "מפוצצים", יותר מתופקדים כ"תמונות יפות", ואין להם שום יכולת ביצועית. (אין כוונה חלילה לפגוע באנשים אלו, שמצד עצמם אלו אנשים עם רקורד מוכח בעזרה לתושבים. להיפך) דוגמה מובהקת ל"ייבוש" נמצאת בתפקיד מנכ"ל העירייה. בעירייה נורמאלית תפקיד כזה הוא כמעט כל-יכול, ומנכ"ל משמעותו - כשמו. מנהל כללי של העיר. אבל בביתר עילית זה ממש לא כך. יהודה גרליץ, ראש עיר לשעבר שממש בנה את ביתר, והיה מעורב בכל שעל כמעט בעיר הזאת, והוא חתום על רוב מה שאנו רואים היום, ייבשו אותו. את כל סמכויותיו המוגדרות על פי חוק - העבירו בעצם לאותו "יועץ בכיר".

האבסורד הוא, שבשלב ראשון מעקרים את התוכן מהתואר. בשלב השני, כבר ניתן לסלק את האישיות בטענה שהוא משמש בתפקיד חסר תוכן.

 
כך הייתה נראית חלוקת התפקידים הביצועיים בקדנצייה הקודמת:

 מאיר רובינשטיין בתואר ראש העיר. בפועל: יועץ בכיר לראש העיר (חצי מישרה)

יהודה דייטש בתואר יועץ בכיר לראש העיר וראש אגף שירות לתושב. בפועל: ראש העיר, מנכ"ל העירייה, גיזבר, יו"ר וועדת תכנון ובניה, מנהל אגף שפ"ע, מנהל וועדת איתורים ועוד.

יהודה גרליץ בתואר מנכ"ל העירייה. בפועל: אחראי על דברים מצומצמים (בעיקר קוסמטיקה ואיכות סביבה בעיר) עפ"י הגדרה ברורה מה"יועץ הבכיר".

יהושע פולק בתואר גזבר ראשי. בפועל: חותמת גומי ואיש הקשר (לשעבר) עם מאיר פורוש בעיריית ביתר.

יש נציג תלונות הציבור (שכחתי את שמו) בפועל: אחראי על סעודות גורמה טעימות במיוחד,  בפרט שמגיעות משלחות כגון "משלחת כוכבי היופי". או משלחת "משרד הפנים לניהול תקין" (שמגיעה משלחת כזאת או דומה לה, כל העירייה נעטפת בריחות דגים אפויים למרחוק....) עד היום לא זכור על תושב שפנה ל"פניות הציבור" וטופל דרך ערוץ חשוב זה.

עקיבא אוביץ מנכ"ל לשכת ראש העיר. בפועל: אחראי מסמכים שונים. לאחרונה החל לשמש כ"עלה תאנה" לפניות הציבור פעם בשבוע במחסני חברת "גדיש".

 
עד כאן הכל יפה ומעניין. השאלה היא אם נושא הניהול הכושל הזה והאסור עפ"י חוק וניהול תקין יימשך גם בחמשת השנים הקרובות??? לחברי העירייה החדשים הפתרונים.

8 תגובות:

  1. אנונימי19.11.2013, 12:23

    תמשיכו לקטר פה בבלוג ומה יצא לכם כלום, במקום לבכות ולילל התחילו להפציץ את מבקר המדינה ואת שר הפנים במכתבים אל תתנו מנוחה עד לסילוק המושחתים מהעיר, וייסברג לאן נעלמת ? זיידה איפה אתה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ביתריסט21.11.2013, 16:35

      זה נכון למה אתם לא שולחים קצת חומר לגורמים הרלוונטיים? תהיו בטוחים שהם יעשו את עבודתם נאמנה.

      מחק
  2. אנונימי19.11.2013, 13:18

    כל מילה פנינה, ממש תיאור מדויק להפליא על ההתנהלות של ראשיה.

    השבמחק
  3. אנונימי19.11.2013, 13:43

    שכחתם את נהג ראש העיר בנו של נציג תלונות הציבור

    השבמחק
  4. ביתריסט19.11.2013, 17:06

    למה שוב חסמו את המספר של קול ביתר?

    השבמחק
  5. אנונימי19.11.2013, 20:58

    איך יכול להיות שמי שמנהל את העיר הוא סתם יועץ שלא נבחר בבחירות ע"י הציבור? זה מותר לפי החוק? מי בחר אותו לנהל 40000 תושבים לבד?
    שאר הסגנים משמשים לקישוט?
    עכשיו אני מבין למה העיר ניראת ככה. שני ליצנים מנהלים אותה לבד.

    השבמחק
  6. אנונימי19.11.2013, 23:07

    כמה אתה צודק

    השבמחק
  7. אנונימי21.11.2013, 14:26

    גם בסדום היה חוקים וגם שם היה כנראה מנכ"ל וסגנים

    השבמחק