יום חמישי, 23 בינואר 2014

"עניי עירך קודמין"

בס"ד
מאת שמר'ל רבינוביץ'
פנה כאן תושב ביתר בשאלה מעניינת: מדוע בעירייה לא מתעדפים בקבלת עבודה את תושבי העיר? מבדיקה פשוטה מתברר כי הרבה משרות ודווקא המתגמלות ביותר מבחינה כספית (כמו שפורסם לאחרונה בתקשורת) מאויישות ע"י כאלה שאינם דרים בעיר, ושלא דרו בה מעולם. והנה כמה מהן: מהנדס העיר, מנהל מחלקת פיקוח בנייה, עובדים במחלקת מהנדס, גיזבר ראשי, עובד של החברה לפיתוח. יש גם עובדים יותר זוטרים שאינם תושבי העיר. למשל בחברת הגוויה (אפשר לכתוב גם ב-ב'...) אבל מה שמעניין זה שרובינשטיין עצמו העדיף לתת עבודה בחברת הגבייה למי שאינו תושב העיר, ואף פסל מועמדים תושבי העיר עצמה (!) וזאת בטענה שתושבי המקום יכולים לתת "פרוטקציה" לחברים ושכנים. (נכון שזו חברה חיצונית, אבל הוא התערב בכך) בפרט שהוא עצמו ידוע באי משוא-פנים לכולם, ואצלו הכל בשיוויוניות גמורה ושלא על מנת לקבל פרס.
מילא בעירייה לא מעניין את אף אחד מי גר בעיר הזאת ומי לא. אבל האם רובינשטיין במשך חמש שנים דאג לתושבים שיהיה להם תעסוקה? זה שאלה הרבה יותר קשה, משום שזה אחד התפקידים החשובים של ראש עיר. לדאוג לתעסוקה של התושבים, לפחות במשהו. בזמנו היתה חשיבה ליצור "פארק תעסוקה" באיזור תעשיה ערבה. אבל מביקור קצר במקום מתברר ששולטת במקום הזנחה. (ראה תמונות) השקיעו במיזם מליוני שקלים, וכיום חברה אחת נמצאת במקום, ובה עובדות מספר תושבות העיר. המקום פשוט שומם ומוזנח. הרוב לא בנוי, לא דאגו חמש שנים להביא חברות שיספקו עבודה, וביתר היא בעצם איזור מגורים ללא תעסוקה. חוץ מעובדי מוסדות החינוך, רוב התושבים נוסעים לעבודתם יום יום אל מחוץ לעיר. אמר לי כבר תושב, שאם היו מציעים לו עבודה בעיר, היה מוכן להשתכר פחות משמעותית, העיקר לעבוד בעיר עצמה. אוליי כדאי ליועצים החדשים של רובינשטיין לקחת אותו לסיור לימודי אצל גוטרמן במודיעין עילית, לראות איך דואגים שמה לתעסוקה. את הטיול הזה מוכנים התושבים דווקא לממן...



3 תגובות:

  1. בס"ד
    דבר חמור מאוד! תושבי העיר כן כן צריכים להתפרנס! האם עירייה עושה מכרזים למילוי תפקידים? או שהכל נסגר מתחת לשולחן?
    בכבוד רב: אברהם שוליאקוב.

    השבמחק
  2. בס"ד
    צער לי אבל מר רובינשטיין לא חושב על תושבים כלל! וכי איכפת לו מהפרנסה שלנו?! גם לפני הבחירות הוא שם עלינו פס, כאשר לא רצה להיפגש אם המאבטחים השובתים.
    יש לו עדר כבשים שהצביעו לו, ובולעים כל מה שהוא אומר להם! אז למה לעשות משהו?!
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק
  3. אנונימי25.1.2014, 22:34

    רוב מחלקות העיריה לא עושות מכרז כנדרש

    השבמחק