יום שלישי, 7 בינואר 2014

העירייה פועלת נגד החוקים של עצמה?!



בס"ד


מאת משה בן-חיים

לא עת לחשות. מאות ילדים והוריהם מסתכנים יום יום, בצומת מזריטש חבד, ופתרון אין. כבר נכתב כאן על כך רבות, שיש ריבוי מוסדות חינוך בנקודה רגישה ומרכזית, שבה עוברים גם אוטובוסים ומכוניות רבות, ואין בכלל פתרון חנייה. ולצערינו קיבלנו אתמול גם תזכורת כואבת במיוחד.
מילא אם הבעייה לא ניתנת לפתרון, או שמדובר במליונים רבים, אפשר להבין. אבל נחוצה כאן סדרת פעולות פשוטה ולא בהכרח יקרה שאם לא תפתור לגמרי את הבעיה, לכל הפחות מאוד תקל על העומסים.
אפשרות אחת מיידית, זה לפתוח את החנייה הצמודה לבית הספר. (ראה תמונה) החנייה היא נמצאת וקיימת בהיתר הבנייה הנמצא בעירייה. במקום שיבנו כמו שמופיע בהיתר, ויסמנו חניות בצורה מסודרת, הגיעו מהעירייה ופשוט סגרו את החנייה החוקית (!) מאוד קל לסגור, השאלה היא איזה השלכות מסוכנות יהיו במקום?! במצב היום שאין חנייה, הורה שחייב לשלוח כמה ילדים וממהר למוסדות של ילדיו, נאלץ לעיתים לחנות "חנייה כפולה" (לא שאני מצדיק אותו להיפך). תוסיפו למשוואה אוטובוס שמגיח מהסיבוב, והרי לכם מתכון מסוכן מאוד. האם זה הגיוני שהעירייה תפעל נגד החוקים שלה - עצמה?! אם בהיתר בנייה יש חניות, אז למה לסגור את החנייה?! החנייה לא בטיחותית? אז תתקינו חוצצי אבן ושביל מיוחד להולכי רגל, וחלק מהבעייה של החניות לפחות תתוקן? אחד שבונה שלא כמו בהיתר, קופצים עליו. אז איך כאן לא אוכפים היתר חוקי? שלא לדבר ע"כ שרובינשטיין ממשיך לצופף את המקום עם בנייה נוספת של ביהכנ"ס. ובנוסף לכך, בעוד שנה שנתיים, שדיירי הפרוייקט החדש של חברת "טרקלין" יכנסו לבתיהם, הבעייה רק תתעצם. אין בתוכנית שלהם חנייה מיוחדת לדיירים, (למרות שהדיירים משלמים כמו על דירות יוקרה, וסביר שיבנו להם חניה פרטית, אבל זה כבר נושא אחר) והם יצטרכו לחפש חנייה לאורך הכביש. ואז הבעייה רק תלך ותחמיר.
אנו קוראים לגורמים הרלוונטיים: טפלו בנושא לפני שיהיה מאוחר! מדובר בדיני נפשות!


תגובה 1:

  1. אנונימי14.1.2014, 8:42

    בביתר אין חוקים, אין הלכות, אין תורה, יש אדם אחד כולם חייבים בכבודו לעד ולנצח .

    השבמחק