יום חמישי, 30 בינואר 2014

שאלות נוקבות על העסקת פועלים זרים בעירנו

בס"ד
מאת תושב שאיכפת לו

נושא העסקת פועלים עלה לאחרונה בעירנו, ולא בהקשר חיובי. על כל ההשלכות שזה גרם וח"ו  עלול לגרום בעתיד. 

התנהלות של "רמי לוי שיווק השיקמה" זוהי רק דוגמא אחת, 
אבל דוגמא משמעותית, בגלל כמות הפועלים שהוא מעסיק, וההתעמרות שלו בתנאי שכר, שמאלצת מחפשי עבודה תושבי עירנו לוותר ולחפש עבודה במקומות אחרים מחוץ לעיר. כידוע, לעובד פלסטיני מהכפרים השכנים ברמת המחייה שלהם, 3500 ש"ח בחודש זה שכר מכובד לקיום בכבוד.
 ואילו סכום דומה לתושב העיר זוהי חרפת רעב. גבר לא ילך בגלל המשכורת - רעב. ואישה, הרי אף בר דעת לא ישלח את אשתו לעבוד במקום כזה שבו האורזנים והקופאים והסדרנים והסגני מנהל ברובם ערבים. ובפרט אחרי המקרים שקרו במקום. ומה פעל ראש העיר בנדון במשך כל הקדנציה של שש שנים ארוכות? מילא פיו מים, ולא עשה דבר. הרי משהו פה מסריח. לא הגיוני שרשת כה גדולה שהסניף שלה מהריווחיים ביותר (לאחר שרשתות מתחרות לא יכלו לעמוד זמן רב במבצעי "עוף בשקל" למינהם שנועדו למוטט אותם) תעסיק עובדים בפחות משכר מינימום??? וגם משהו מריח לא טוב, ולא ממחלקת הדגים. בשטח החנייה שסיפח לצורך איחסון משקאות וכו'. הרי יש בכל עירייה מחלקת "פיקוח בנייה". מה התפקיד שלה??  לוודא בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה שהשתלטות על שטחי ציבור היא עבירה פלילית. ומה בפועל נעשה? רמי לוי קיבל ע"כ התראה? גורנישט. מבין מכך התושב החכם שמשהו פה קורא בהסכמה שבשתיקה. יש שמועה בעיר (בגדר שמועה בלבד) שיש טובות הנאה מסויימות למישהו. אחרת כל העניין לא ברור. מה שבטוח זה ששתיקה כמוה כהסכמה.ייתכן גם שאינטרס כלכלי צר עומד מאחורי כל העניין. כידוע העירייה הטילה מס מוגדל בשם "אגרת שמירה" על כל פועל פלסטיני שנכנס בכל יום לעיר. כבר לפני מספר שנים דרש מנחם זיידה את סיכום הכנסות העירייה מהמס הזה, ומה עושים עם הכסף. עד היום הוא לא קיבל על כך תשובות. השאלה שנשאלת היא: האם לרובינשטיין חשוב יותר הכסף שנכנס, יותר מאשר מקום עבודה לתושבי העיר? האם הכסף חשוב יותר מקדושת בנות ישראל???

3 תגובות:

  1. אנונימי30.1.2014, 14:19

    האם רמי לוי וחיים זקן משלמים ארנונה כדין והאם המחסנים שם על חשבון החניות זה חוקי והאם משלמים על כך ארנונה, שמעתי שהם מעבירים תרומה ל'ביתר פמילי' וזה מספיק.

    השבמחק
  2. אנונימי30.1.2014, 16:42

    הלך הזרזיר אצל העורב

    השבמחק
  3. בס"ד
    לדעתי, דבר אחרון שמעניין את רובינשטיין זה פרנסת התושבים העובדים! בשבילו העיקר שהצליח להרכיב קואליציה, ובשקט ימשיך לכהן עד הבחירות הבאות.
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק