יום חמישי, 9 בינואר 2014

התקבל במייל : זעקת תושבי יסוד העבודה

בס"ד


לכבוד ביתר בתנופה

מאת תושב יסוד העבודה

זעקת תושבי יסוד העבודה, זועקים ואין מושיע. התפרסם כאן על מאבק התושבים בתכנית של היזם לשנות ייעוד קרקע ולבנות כביש גישה ל"מתחם בית היתומים" שיכלול גם דירות במסווה של מבני ציבור.
כזכור מהנדס העיר אישר את התכנית, למרות שינוי הייעודים בקרקע והפגיעה בשטחים ירוקים בתושבי רחוב שלם.
הבעיה של תושבי יסוד העבודה העשוקים היא כפולה והם חשים כמו סנדוויץ': מצד אחד, חרב היזם עם התכנית הגרדיוזית מכיוון רחוב יסוד העבודה. מצד שני יש את הפרוייקט שנבנה בימים אלו ופשוט סוגר להם את הבית, את האוויר ואת הפרטיות. (ראה תמונה)
ויותר מכך, כל הבניינים של יסוד העבודה נבנו החזיתות שלהם לכיוון רחוב קדושת לוי, כשמעבר להפסד הנוף המועט שהיה עד היום, יש בעיית פרטיות חמורה שחלונות יוקמו מטרים בודדים ממרכז ביתם. אמנם כן, יאמרו בעירייה, כשהדיירים קנו את הדירות יכלו לעיין בתכניות של העיר ולדעת שעתידים לבנות מולם. אך מתפקיד הרשויות הוא לוודא לכל הפחות שהפגיעה תהיה מנימלית. בפועל אושרה בנייה לגובה בצורה שחוסמת לחלוטין את חזיתות הבנינים. שלא לדבר על כך שבעתיד עם "תנופת הבנייה של רובינשטיין" כל דייר יבנה על הגג בצורה שתסתיר לדיירי יסוד העבודה לא רק את הנוף - אלא גם את אור השמש.
מה שנקרא "אוי לי מצרי, אוי לי מיוצרי". מכל כיוון שתסתכל, הם מפסידים. לדברי אחד התושבים, כשמדובר בשמאות של ערך הדירות מדובר בנזק עצום היכול להגיע למאות אלפי שקלים לדירה!
התושבים כיום די מתוסכלים מהמצב, וגם אלו שתלו פעם שלטים נגד הבנייה מול האף שלהם, קיפלו אותם בייאוש.
האם יהיה מישהו במסדרונות העירייה שידאג להם? האם למישהו איכפת מהם, מעבר לג'ובים ולכיסאות?!


תגובה 1:

  1. אנונימי14.1.2014, 8:39

    מאיר מי יודע אם לעת כזו הגעת למלכות . רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר. תדאג מהמשך הפסוק

    השבמחק