יום שבת, 15 בפברואר 2014

עיריית ביתר עילית בקריסה תקציבית! (2)

מי הבטלן שהביא את העיר לפשיטת רגל? מי הפך את העיר למושחתת? ממתי אין לביתר ניהול תקין?

יש עובדה אחת שאין עליה עוררין. עיריית ביתר נוהלה בשנים האחרונות בצורה מבישה. 

הניהול הכלכלי נעשה בחוסר אחריות משווע, כשאין ספק כי אילו היה מדובר בעסק פרטי היו המחדלים הללו מתגלים בשלב הראשון ועוד לפני שהבור הגיע לממדיו הנוכחיים וגם האחראים למשבר היו משלמים מחיר אישי על המחדל.

אך מאחר ומדובר בעסק ציבורי התחושה היא שאיש הישר בעיניו יעשה. עד כדי כך שאפילו תושבי העיר שחיים בעיר הזאת לא היה שמץ של מושג מהמתרחש בעיר. וכך אפשר להעצים את הגרעון עד שהוא מגיע לממדים בלתי נתפסים, בעוד את החשבון הסופי ישלמו כמובן תושבי העיר ביתר.

חגיגת משכורות מנופחות לבכירים

כאשר מדברים בביתר על הסכמי השכר, מתברר שאכן בעיריית ביתר מתנהלת 'חגיגת שכר' מוגזמת לפי כל קנה מידה. כך למשל מתברר כי העובדים הבכירים מקבלים שכר גבוה יותר מהבכירים ב... בסביון ובתל אביב שהמצב הכלכלי שם מעולה ביחס לביתר עיר האברכים והילדים. להתנהלות כזו אין אכן כל הגדרה אחרת מלבד הפקרות ושחיתות פשוטו כמשמעו.

ישנם מקבלי משכורת מנופחות שאינם דורכים כמעט בעיר באצטלה של יועצים שונים ומשונים.

אך חגיגות השכר הן רק קצה הקרחון של הגנבות וההתנהלות המושחתת. חלק גדול מהגרעון מיוחס להטבות וחלוקות לחברים ומקורבים בעיר.

אחד מהעובדים הבכירים בעירייה מספר לביתר בתנופה שאין הגדרה אחרת על ראש העיר מלבד "בטלן" עיריית ביתר התהדרה כל השנים בניהול תקין ואף קיבלה בכל שנה פרס משר הפנים וזה נהפך למסורת של ממש עד שה"בטלן" הגיע והניהול תקין בעיר הופסק. תקציבים שהגיעו במשך שנים ע"י עסקנות של ראשי העיר הקודמים הופסק. כיתות לימוד למוסדות, בשנים האחרונות כמעט ולא קיבלו כלום. (נס שהיה את טרכטנברג שהביא כיתות לגנים, אחרת המצב היה קטסטרופלי)

ה'בטלן פושט הרגל' קיבל לידיו עיר בפריחה עם גרעון של 7 מיליון שבעיר כמו ביתר אפשר לחיות עם זה. התחיל להתנהג כמו תינוק בחנות צעצועים, התחיל להשתולל לחלק לחברים. הפנה משאבים לקומבינות וקנוניות שונות ומשונות הפך את העיר למאפיה אחד גדולה ודרדר את העיר למצב לא נתפס, גרעון של 51 מיליון ₪ ...


הבטלן פושט הרגל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה