יום שבת, 15 בפברואר 2014

עיריית ביתר עילית בקריסה תקציבית! (3) האם מזלזלים באינטליגנציה של התושבים?


איך מתמודדים ראשי עיר פושטי רגל עם חשב מלווה מבחינה תקשורתית? ואיך מתמודד ראש עירינו הרב מאיר רובינשטיין עם החשב מלווה?

כששר הפנים ממנה חשב מלווה לעיר. מדובר באות קין על מצחו של ראש העיר. זה בעצם תעודת כישלון מוחלט לראש עיר, והרי אנו חיים בעולם השקר וראשי העיר חייבים מבחינה תקשורתית להתמודד עם התנהלותם הכושלת ולפעמים (כמו בביתר) המושחתת.

ישנם ראשי עיר שממש מזלזלים באינטליגנציה של התושבים ומספרים להם שהם בחרו בחשב מלווה וזה טוב עבורם ויש ראשי עיר שיודעים שהתושבים יודעים שגרעון מביא חשב מלווה ולא משקרים על התושבים.

כתב ביתר בתנופה בדק בחלק מהערים ששר הפנים מינה חשב מלווה, איך מתמודדים שם עם המצב בתקשורת.

בבאר יעקב שימו לב:

מהמועצה המקומית באר יעקב נמסר בתגובה: "מיזמי הבנייה בבאר יעקב ובמיוחד המיזם שבפתח (תוכנית לשכונת מגורים חדשה) יוסיפו אלפי יחידות דיור לישוב. צמיחה זו מצריכה תכונית הערכות לפיתוח הישוב ושיפור איכות החיים בו. לצורך כך ולשם התייעלות ארגונית תקציבית כדי לתת מענה הולם לעיר חדשה העמיד משרד הפנים חשב אשר ילווה את המועצה בתהליך זה".

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000854200

שם נתנו לתושבים להבין בעצם שזה קשור לתוכניות הבניה. רק מה יספרו על כשלון?

בשדרות שימו לב:

היה לכך הד תקשורתי היות והיה זה בזמן של התקפות על הדרום לא היה ברירה לראש העיר ובהתחלה ניסה להילחם נגד החשב מלווה אך לבסוף כפו זאת עליו :

היום, 14.7, התראיין ראש עיריית שדרות ב'רדיו דרום' ועדכן את המאזינים כי לבסוף הוחלט למנות חשב מלווה לעיר. מעיריית שדרות נמסר: בימים הקרובים נדע מי מונה לתפקיד החשב המלווה ומתי יתחיל את פועלו.

עיריית שדרות לא הצליחה בניסיונות למנוע את מינוי החשב המלווה. בתחילת השבוע שר הפנים אלי ישי הפתיע עם בקשה להעניק לעיריית שדרות תוכנית הבראה באופן חריג - מבלי למנות חשב מלווה לעיר כפי שדורש משרד האוצר. בעקבות פניית השר החליטו בעירייה לדחות את השביתה שתכננו לקיים החל מיום ראשון, 10.7. במסגרת הצעת הפשרה העביר השר ישי בקשה להעניק לעיריית שדרות זכות לתוכנית הבראה מבלי למנות לעירייה חשב מלווה שיבדוק את הסיבות שהביאו לגירעון כה גדול בחשבון העירייה ושעתיד להיות ממונה על הכספים במהלך תוכנית ההבראה.

למרות ניסיונותיו של ישי וניסיונותיה של העירייה משרד האוצר עמד בהחלטתו להחיל תוכנית הבראה בעיר שדרות רק בתנאי מינוי חשב מלווה לעיר. בהתייחסות קודמת של המשרד לנושא נמסר כי: "לאור מצבה של שדרות, ולפנים משורת הדין, הציעה המדינה לגבש תכנית הבראה לעיר וזאת על אף שלא עמדה בקריטריונים הקבועים לכך. עיריית שדרות דחתה את הצעת המדינה, וזאת בגלל דרישת המדינה כי ימונה חשב מלווה לתכנית ההבראה, מטעם משרד הפנים, דבר הנהוג בכלל תכניות ההבראה. דרישה לוותר על החשב תמוהה, במיוחד לאור ההתנהלות של הרשות. ברגע שהעירייה תסכים לדרישת הממשלה למינוי של חשב מלווה לתכנית ההבראה, התוכנית תועמד לרשות באופן מידי ובמסגרתה יועברו לרשות תוספות תקציב משמעותיות"

בעניין החשב המלווה הוגשה עתירה לבית המשפט על ידי חבר מועצת העיר אלון דוידי שבמשך תקופה ארוכה פעל גם בבתי משפט למען המינוי. בראיון לשדרונט שהתקיים בעקבות העתירה וטרם ההודעה על המינוי אמר דוידי כי "המטרה העקרונית גם של העתירה וגם של צו המניעה בסופו של דבר, היא להביא לכך שימנו חשב מלווה לעיר שדרות, לשם הבטחת ניהול כספי תקין של העירייה. בקופת העירייה יש גירעון כולל של בערך 60 מיליון שקלים ועדיין יש בזבוז לא הגיוני של כספים"

מעיריית שדרות נמסר כי בימים הקרוב ייוודע להם מי מונה לתפקיד ומתי אמור להתחיל את פועלו.

בטבריה שימו לב:

עם גרעון של למעלה ממאה מיליון שקלים, משרד הפנים מינה חשב מלווה לעיריית טבריה. באופוזיציה חוגגים, אבל זוהר עובד ראש העיר דווקא טוען שהוא יזם את המהלך.

ואיך מתמודד ראש עירינו הרב מאיר רובינשטיין עם החשב מלווה?


שימו לב למה שפרסם הדוברות בעירייה:



ומה המצב האמתי? שר הפנים קיבל החלטה למינוי חשב מלווה לעיר בכפוף לשימוע של ראש העיר, בינתיים מנסה רובינשטיין להילחם בזה ולהתחמק מהשימוע אבל הוא מזלזל באינטליגנציה של התושבים והופך אותם למטומטמים שכאילו הוא עדיין לא קיבל את ההחלטה שכל כך מפתה "חשב מלווה".

אבל יש לציין שלא רובינשטיין או גלסנר המציאו את הגלגל ראשי עיר נכשלים אחרים השתמשו באותו הטריק. 



הבטלן פושט הרגל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה