יום רביעי, 11 ביוני 2014

אחרי הבחירות אתה מדבר לקיר...


הבטחות הרבה

יש את האימרה הישנה והנכונה "לפני הבחירות הקירות מדברים אליך, אחריהם אתה מדבר לקיר". מילא מה שהבטיחו בבחירות, זה הרי כמו חתימה 'על הקרח'. דווקא אחרי הבחירות, הבטיח רובינשטיין מעל כל במה, ש"למדנו מטעויות", וכו'. כמחוות רצון טוב לתושבי גבעה ב', שטענו לנתק מסויים מול גורמי הרשות, יזמו את קבלת קהל בקראוון של חברת 'גדיש' בכיכר ברוק, וראה"ע הנבחר הבטיח חגיגית שיגיע בעצמו מעת לעת בנוסף לנבחרי הציבור האחרים, כדי לעמוד מקרוב על רחשי הציבור. כמו כן, בעקבות טענות קשות על בעיית תעסוקה חריפה, שהעלו תושבים בתקופת הבחירות, הבטיח רובינשטיין שיטפל בנושא, והצטלם ב'מרכז התעסוקה' באיזור תעשייה ערבה.

ומעשים? אין.

והנה, חורף עבר, אביב חלף, קיץ הגיע ו... כלום. קראוון 'גדיש' שומם מתמיד, ראה"ע מזמן לא נראה בסביבה. אפשר לדון לכף זכות. ייתכן והוא עסוק בתפקידו החדש כ"יו"ר פורום ראשי הערים החרדיות". פה תמיכה באבוטבול, שם תמיכה נגד שביתת הרופאים בהדסה. באמצע יש דיונים על ה'מחדלים הנוראיים במירון". כל עונה ומצוקותיה, תקופה וענייניה. והנה, נצפה ראש עירנו ב'וועדה לקידום הציבור החרדי בתעסוקה'. הוא מדבר שם על העוול הנוראי שלא מקדמים חרדים בארץ, וכיצד יש ליצור "אפלייה מתקנת".

"עניי עירך קודמין"

קצת אקטואליה: הנשיא הראשון במדינה, חיים וויצמן אמר פעם: "הדבר היחיד שאני יכול לדחוף בו את אפי, הוא בתוך הממחטה שלי". תפקיד הנשיא הוא בעיקר רשמי, ולהוות 'מצפן', כשהפוליטיקה מתדרדרת. גם כאן, חייבים להראות את ה'מצפן', והדרך. רובינשטיין מדבר על בעיות ארציות של תעסוקת חרדים בשעה שהמקום שהכי משקף בעיית תעסוקה, הוא בביתו פנימה, בעיריית ביתר. בעירייה שהתפקידים היחידים שמאויישים ע"י תושבי העיר, הם ה... פקידות. תפקידים רבים ומשמעותיים (בעיקר הבכירים שבהם) מאויישים ע"י מי שלא גרים בעיר. ולהיפך. בהרבה מן המקרים ראה"ע מורה בעצמו לתעדף גורמי חוץ. (אין כאן כוונה לפרט אלו תפקידים, אך מדובר על חתך רוחב בכל התפקידים, מיועצים בכירים, נושאי תפקידים ועד חברות חיצוניות) שלא לדבר שלא נעשה כלום, ממש כלום, עד היום להגברת תעסוקה בעיר. 
באיזור תעשייה ערבה, יש אלפי מטרים ריקים ושוממים. במקום להביא חברות חדשות, כמו שהבטיח ראה"ע, גם על הקיימות שם מערימים קשיים שונים ומשונים, ואין כאן המקום להאריך. אפשר לשאול אותם עצמם, והם ישמחו לספר.

עניין התעסוקה בעל חשיבות עצומה לעיר

נושא התעסוקה הוא חשוב מאין כמותו. מעודד כלכלה, חוסך בעיות עתידיות ברווחה, ועוד. כשיש תעסוקה הכל מתפתח, וחיוני לעתיד העיר. גם קופת העירייה מרוויחה מכך, שיש עוד עסקים ותשלום ארנונה.
לעיריית ביתר ולעומד בראשה יש הרבה מה ללמוד מכמה ראשי ערים חרדים, שמינפו את עריהם לדוגמא של הצלחה בתעסוקת חרדים.  גם ר' יעקב אשר הצליח בכך בבני ברק, וגם גוטרמן במודיעין עילית.

12 תגובות:

  1. אנונימי11.6.2014, 3:13

    מה הסיפור עם תוכניות אופציות ב A2 בביתר עילית.

    האם העירייה דואגת לתושבים??

    השבמחק
  2. אנונימי11.6.2014, 3:13

    מה הסיפור עם תוכניות אופציות ב A2 בביתר עילית.

    האם העירייה דואגת לתושבים??

    השבמחק
  3. אנונימי11.6.2014, 3:17

    איך העיריית ביתר עילית מאשרת אישורי תוספת בנייה בלי תוכניות אופציות!
    בזמן שהמינהל דורשת תוכניות אופציות ב A2 בביתר עילית.


    האם העירייה דואגת לכל התושבים??

    השבמחק
  4. אנונימי11.6.2014, 3:17

    איך העיריית ביתר עילית מאשרת אישורי תוספת בנייה בלי תוכניות אופציות!
    בזמן שהמינהל דורשת תוכניות אופציות ב A2 בביתר עילית.


    האם העירייה דואגת לכל התושבים??

    השבמחק
  5. איכפתי11.6.2014, 12:59

    סוף סוף

    פוסט מסוגנן היטיב.
    ערוך בטעם.
    ולא חסר ביקורת אלגנטית וברורה!!

    השבמחק
  6. אנונימי11.6.2014, 16:40

    מזמן 'תכנית האופציות' של ההיתרים הפך לבדיחה. כל מגיש היתר ממציא תכנית אופציות לפי ראות עיניו. זה רק מקשה על הגשת היתרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי12.6.2014, 1:35

      ב a2
      העירייה לא דורשת ולא נותנת להגיש תוכנית אופציות!

      מחק
    2. אנונימי12.6.2014, 1:37

      האם בביתר יש שקיפות
      במחלקה המהנדס!

      מחק
  7. אנונימי11.6.2014, 19:33

    כמה נכסים יש לאפרים מאיר רובנשטיין.

    1. דירות בביתר.
    2. נכסים באומן.
    3. נכסים בכלל?

    השבמחק
  8. אנונימי11.6.2014, 19:34

    כמה דירות יש לראשי העיריית בביתר?

    השבמחק
  9. בס"ד
    כפי שאני מכיר את רובינשטיין לא היה אכפת לו מתעסוקה של תושבי העיר אפילו לפני הבחירות! לא הואיל לבוא לשביתה של מאבטחים תושבי העיר! אחרי הבחירות כל שכן הוא שם עלינו!
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק
  10. ביתריסט12.6.2014, 15:44

    נו. עכשיו יש 5 שנים של חשבון נפש לכל העיוורים שבחרו במושחת.

    השבמחק