יום שישי, 27 ביוני 2014

תגובה לדברי ראש העירייה להעלאת הארנונה

כבוד ראש העירייה

1. קראתי את תגובתך לטענות העלאת הארנונה בעיתון שערים, וברצוני להיות לפה לעשרים אחוזים מתושבי עירנו המשלמים את הארנונה במלואה ללא כל הנחות, ולהגיב לדברים:


א. 2. מצוין היה לראות טבלת השוואה של סכומי הארנונה – אך העיקר חסר מן הספר: גמגום על מה אנחנו מקבלים בתמורה לארנונה. בירור קצר שערכתי מעלה כי תושבי מושאי הטבלה שפורסמה זוכים לקבל מהרשות המקומית סל שירותים רחב ומפותח בהרבה.


ב. 3. אתה כותב כי ההעלאה היא הברירה הטובה יותר מאשר פתיחה בחקירות יכולת למצהירי כזב שהיא פחות עדיפה בעיניך. אז ככה: אני מאמין כי איש בביתר אינו קרימנל המצהיר שקר. באם אתה ראש העירייה חושד בבוחריך, או לפחות ב80% מהם כי הם עושקי ציבור, אכן צריך לעשות סדר בענין, ונראה לי כי אף רבני העיר יסכימו לעשיית הצדק הנדרש להציל עשוק מיד עושקו – הרי אין שום סיבה שאני וחברי (20%) יממנו את גנבותיהם של היתר. כל זה כאמור לטענתך אתה.


ג. 4. אתה מספר לנו על צמצום בניה. בוא ונפתח את זה. במהלך הקדנציות בהן אתה משמש כראש העיר, ידעה העיר תנופת בניה מטורפת. כל חזות העיר הושחתה בשלל עבירות על חוקי הבניה כשהעירייה בראשותך עושה יד אחת עם פורעי חוק ומשחיתי חזות העיר. לקינוח הועלתה אגרת הבניה בעשרות אחוזים, דבר שהעלה את הכנסות העיריה מבניה חוקית למחצה ובנוסף על הכל לאחרונה אושרה בנייתן של מעל ל500 יח"ד בביתר שיצאו כבר לשיווק במכרז, כך שבמחילה מכבודך, אל תבלבל את הראש.


ד. 5. אתה מנופף בנתון האומר כי גם לי ולחברי תועלה הארנונה ב27 ₪ לחודש לדירת 100 מ"ר. ביני ובינך – כמה דירות נותרו בביתר בעלות 100 מ"ר? ושוב, האם אני וחברי אמורים לסבסד את בעלי יחידות הדיור? אולי ראוי לשקול ביטול הנחה לבעלי יח"ד בלתי חוקיות, או לפחות לחשב את ההכנסה מהן כהכנסה לחישוב גובה ההנחה בארנונה?


ה. 6. השקר הגדול: הארנונה של בעלי העסקים. אקצר. בעלי העסקים באו להתפרנס, לא כדי לתת גמ"ח לתושבים. העלאה של הארנונה שלהם תפגע בכולנו. מוצריהם יתייקרו, ושוב נהיה אנו, תושבי העיר כולם, אלו שישלמו את המחיר בכסף או בסגירה של עסקים שיביאו שוב למעגלי העלאת מחירים...


ו. 7. בביתר הונהג מס ארנונה אחיד. אולי הגיע הזמן לדרג מיסים? נראה לך הגיוני שמשפחה קשת יום המתגוררת בדירה קטנטונת תשלם כמו משפחה בעלת אמצעים המתגוררת בדירת פאר? האם לא הגיע הזמן להנהיג ארנונה מדורגת כאשר היא תורכב מגודל הדירה, השכונה בה היא נמצאת, כמות הנפשות המתגוררות בה, ורמת ההכנסה???


ז. 8. הכי קל לדברר העלאת מחיר בעיתון, ולהצביע במועצה בעדה. נא ממך, כאיש ציבור לא יזיק לך לעבוד קצת יותר קשה ולמצוא פתרון אמיתי, הקיים כבר.

תגובה 1:

  1. אנונימי29.6.2014, 10:21

    תודה! תענוג לקרוא! תמשיכו ככה. כל מילה פנינה!
    אבל אם יצטמצמו באמת בעירייה ויתחשבו בתושבים, איך יוכלו לקנות מה שבא להם על חשבון התושבים????

    השבמחק