יום שני, 30 ביוני 2014

בכל משחק יש כללים


בתום ישיבה סוערת, התקבלה החלטה בישיבת מועצת העיר ביתר, לצמצם את הגזירות בצורה משמעותית. אמנם רה"ע מאיר רובינשטיין הדגיש כי "זה לא בגלל זיידה", אבל כרגיל, "מכלל הן אתה שומע לאו", ותושבי ביתר ובעלי העסקים הקטנים (הרוב המכריע של העסקים בעיר) יכולים לנשום מעט לרווחה.

רק לפני שבוע, היה אפשר לחשוב שהולכת להיות ח"ו מלחמה. ראש העיר יצא בהכרזה על "תכנית ההבראה", הכוללת העלאה מטורפת של 22% לעסקים, 9% העלאה למגורים, ו300% לבנקים. וכל זה מתחילת 2014 למפרע!!! כלומר מי ששילם כבר חובותיו, צצים לו חובות אחורנית.

סיעת "למעננו" החלה להילחם. זיידה שלח מכתב לראה"ע ובו מתריע שמדובר בהעלאה לא חוקית כלל ועיקר. בנוסף, החלה החתמה בבתי הכנסת של עצומה נגד הגזירות. האמת? בביתר לא כל כך האמינו שזיידה יוכל לעשות משהו.

רובינשטיין הרגיש שהקרקע בוערת. יש אוירה קשה נגד הגזירות, ומרמור של בעלי עסקים בעיר, דבר שיצר לחץ על מקבלי ההחלטות. רובינשטיין לא נשאר חייב, והפעיל את סוללת היועצים ביניהם שדרן רדיו קול חי, איך לעצור את התנגדות האופוזיציה ולסכל אותה. בהתקפה מתואמת בכלי המדיה הנשמעים למאפיית רובינשטיין, הותקף זיידה קשות, במילים מזעזעות, ומחפירות. אולם, במהלך מבריק של זיידה, הוא שלח מכתב לשאולזון, והנ"ל נאלץ להתנצל ולפרסם את מכתבו של זיידה.

בישיבה אתמול במועצה (ראשון) רובינשטיין לא הצליח להתאפק, וניסה "לסתום את הפה" למנחם זיידה. כאילו הוא לא מכיר את כללי "המשחק הדמוקרטי". אבל זיידה, (בתחרות חזנות וקול "טנור" מול רובינשטיין, הוא לוקח בהליכה...) לא נרתע. היועץ המשפטי של העירייה נאלץ לגעור ברבים ברובינשטיין, כגעור באחד הריקים: "תן לו לדבר, אל תפריע. מגיע לו עפ"י חוק 10 דקות!..." 
לבסוף נאלץ רובינשטיין להעביר החלטה מקוצצת הרבה ממה שתכנן בתחילה.

רשימת ההישגים של סיעת למענינו:

1. במקום 22% העלאה לעסקים, רק 9%
2. העלאה תחול רק מתחילת 2015 ולא רטרואקטיבי מתחילת 2014
3. משפחה מעל 10 נפשות, מספר המ"ר להנחה לא יוגבל.

תושבי ביתר מודים למנחם זיידה, על מלחמה עיקשת נגד כל הסיכויים, ומאחלים לראש העיר "תכנית הבראה" אמיתית, שתקצץ בשומנים המיותרים בעירייה ולו כדוגמה אישית לתושבים.
   
רובינשטיין בריקוד נלהב. החגיגה נגמרה?

14 תגובות:

  1. אנונימי30.6.2014, 21:59

    למה אתם לא מביאים את ההנחה של משפחה של 10 נפשות זכאית להנחה על 120 מ"ר ? זה כתוב שחור על גבי לבן, אהההה זה ההשג של הרב וייסברג אז זה לא נחשב, מערכת תתעלו קצת על עצמכם ותשבחו גם את מי שפועל אחרת ממכם , שקיפות אמרנו?.

    השבמחק
  2. אנונימי30.6.2014, 22:44

    אומרים לך שזה גם מעל 120 מטר

    השבמחק
  3. בס"ד
    תודה רבה! זה לא משהו משמעותי אבל יותר טוב מכלום!

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי1.7.2014, 13:00

      הקלה ל300 משפחות זה לא משמעותי , אז מה כן משמעותי?

      מחק
    2. בס"ד
      מדובר בכמה מאות שקלים לשנה. משמעותי זה כאשר לא יתנו לעילית וחנויות של העיר להעסיק ערבים אלא תושבי העיר! גם בעירייה עצמה אפשר וחייבים להעסיק תושבי העיר!
      עוד לא דיברנו על העסקה ישירה של שומרים! עירייה משלמת לגלש"ן עבור כל אחד מאיתנו 38 ש"ח לשעה, ואנו מקבלים 25. למה לתת להם להתעשר על חשבוננו?
      אברהם שוליאקוב

      מחק
    3. בס"ד
      הקלה אמיתית נרגיש כאשר רובינשטיין ילך הביתה! אז התקציבים יחולקו בשווה ולא כמו עכשיו המקורבים והמקומבנים מקבלים הכל, ואלו שלא עושים קומבינות כמעט ולא מקבלים תקציבים!
      אברהם שוליאקוב

      מחק
  4. בס"ד
    תודה רבה! זה לא משהו משמעותי אבל יותר טוב מכלום!

    השבמחק
  5. אנונימי1.7.2014, 0:51

    הרב ויסברג שיהיה בריא. בריאות ונחת. הוא לקח את תיק הבריאות, לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי1.7.2014, 12:58

      נכון מאד, הוא לקח את תיק הבריאות והוא מפעיל אותו כמו שצריך שלא כמו קודמו בתפקיד שלא עשה כלום, ועוד זמן מועט תושבי העיר יחושו בפעולות שהוא עושה כדי לקדם את נושא הבריאות, כל זה לא אומר שאסור לו לפעול למען התושבים בנושאים אחרים , ולדעתי ואתה יכול בקלות לברר אצל פקידי העיריה הרב וייסברג הוא אחד מחברי המועצה הפעילים ביותר בעיר בעזרה לתושבים ובוועדות שהוא חבר בהם.

      מחק
  6. אנונימי1.7.2014, 2:15

    תכל'ס היום רובינשטיין עושה כל מה שזיידה אומר לו...

    השבמחק
  7. אנונימי1.7.2014, 2:16

    מזל שזיידה נמצא שם. גם רובינשטיין לא מתעלל בנו וגם זיידה כן מתעלל ברובינשטיין. תמשיך כך עד שיילקח לכלא.

    השבמחק
  8. בס"ד
    תודה לזיידה וליועץ המשפטי! גם פירסום של כל מה שקורה בעיר דבר חשוב!

    השבמחק
  9. בס"ד
    ואם לא היה אופוזיציה למאיר מה היה עושה לנו? מעלה את ארנונה ב50%?

    השבמחק