יום ראשון, 13 ביולי 2014

על צביון עירנו

יש בעיר ביתר שלושה סגני ראש העיר, המייצגים חתך רוחב של תושביה. שלושתם אנשי ציבור עם עשייה, הקשובים לצרכי הציבור. והנה, תושב ביתר פותח את "שופר העירייה" והוא רואה לנגד עיניו שלושה טורים כביכול בשמם, היורקים אש שינאה וגופרית לכל עבר. מניתוח קצר של הנאמר בטורים אלו, יכול תושב חכם להבין מיד, שלא הם שהכינו את טורי השינאה והמחלוקת, והם אישרו אותם בדיעבד, או בעקבות לחץ זה או אחר.

ציטטה נבחרת: 

הרב יצחק רביץ: "זוהי רדיפה אישית ושפיכות דמים, רדיפה לשם רדיפה, המונעת משינאה עמוקה ואינטרסים זרים ומוזרים, שאין להם שום קשר לרצון כלשהו להיטיב עם תושבי העיר". ועוד: "ביתר נהפכה מעיר שקטה ונעימה לזירת התגוששות מכוערת" וכו וכו'. 


מי שמכיר מעט את הרב יצחק רביץ, איש נעים הליכות שעוסק באחזקת כוללים ולימוד תורה, ועוסק בצרכי ציבור באמונה ללא הטלת דופי וסרה באחרים, שאת מידותיו המיוחדות למד גם מאביו הרב אברהם רביץ ע"ה. יודע בוודאות גמורה שאין זו דרכו כלל ועיקר לכתוב דברים כאלו, של שינאת חינם ומחלוקת.  על אחת כמה וכמה בלשון כזו המרמזת על קשר כביכול מבחוץ להרוס את העיר, דבר שלא יעלה על הדעת, ומתאים יותר לאנשים מן השוק.

גם מי שמכיר את הרב יהודה עוביידי, שבזמן המועט יחסית שמכהן בתפקיד סגן ראה"ע ובהצלחה לא מבוטלת, והוא פועל רבות למען אוכלוסיות נצרכות בעיר מתוך אכפתיות אמיתית, לא מצליח להבין את הקשר בינו לבין מה שהציג כטורו האישי בעיתון הנ"ל.

כנ"ל סגן ראה"ע הרב בנימין הרשלר, שאמנם קרוב הוא במאוד לראה"ע מאיר רובינשטיין, אך חדי העין והשכל הישר, רואים בניסוח העיתונאי והמפולפל את טביעות אצבעותיו על המקלדת של שדרן רדיו קול חי מוישה גלסנר הי"ו. מי שמכיר את סגנון הכתיבה של הרשלר, יודע שהוא יותר תמציתי ולא מתלהם. והניסוח העיתונאי הוא בדיוק של גלסנר.

אז במטותא אדון גלסנר, צא מהקופסא למה אתה מתחבא, ותחתום למטה: נוסח, שוכתב, והוחתם ע"י מוישה גלסנר, דובר עיריית ביתר, ובכובע השני שדרן רדיו קול חי.

לתושבי ביתר: קצת להבין את דעותיו של גלסנר

לפני כמה שנים כתב מוישה גלסנר טור באתר "ידיעות אחרונות" ובו הוא כותב בכותרת:
"שתל אביב תשמור שבת? זה בזיון ליהדות!"

בכתבה של גלסנר הוא טוען, שזה חילול השם שתל אביב תשמור שבת. 

מדוע? הנה תקראו אתם:



העיר הזו, למען האמת, מזוהה כיום יותר כבירת תיירות לקהילת הגאים מאשר כעיר בעלת קשר יהודי כלשהו. אם היה יום מנוחה שבועי מיוחד לקהילה הזו, בהחלט היה ראוי שהעיר תל אביב לא תפעיל תחבורה ציבורית באותו היום. בדיוק כמו שרחובות העיר נסגרים לרגל האירועים השונים שעושה הקהילה, בעידוד ובמימון העירייה.
לשבת, מקור המושג של יום מנוחה שבועי, המתנה שהעניקה היהדות לאנושות כולה ואחד הדברים המקודשים ביותר ביהדות, צריך להיות כבוד עצמי. לא מכובד שעיר כמו תל אביב תיחשב לשומרת שבת. זה פשוט חילול השם.
בניגוד לאלו המנסים בכוח לאלץ את העיר הזו ליהנות מיום המנוחה היהודי, אני סבור כי ההפך הוא הנכון: צריך לאסור על תל אביב לשמור שבת. זהו ביזיון ליהדות שעיר כמו תל אביב תתהדר בתואר "שומרת שבת".
צר לי על הרב לאו, רבה של תל אביב, שללא ספק לבו נחמץ לשמע הדברים, אבל האמת צריכה להיאמר. אני בהחלט גם סבור שאין צורך ברב לעיר כמו תל אביב. הרב לאו הוא יהודי בעל שיעור קומה, שמגיע לו לכהן כרב של עיר יהודית מכובדת. אותו קומץ/ מיעוט מבוטל של דתיים ושומרי מסורת מקרב תושבי העיר יכול למצוא רבנים לרוב בערים הסמוכות.
 רוצים יום מנוחה? אני בעד. אבל שזה יהיה בכל יום אחר, רק לא שבת. מה לעזאזל נדבקתם דווקא לשבת? חלאס, רדו לה מהגב.

בכדי לדייק, נאמר שאלו רק ציטטות מהטור, ומי שמעוניין לקרוא אותו במלואו הנה הלינק:



לסיום, טורח האתר לציין שהכותב הוא עיתונאי חרדי... בוודאי טורח, שאם לא כן לא היית מאמין... יש תופעה של עיתונאים כביכול באיצטלא של חרדים, שגם חילוני קורא את שכותבים הוא לא מאמין. הם מתייפייפים לתקשורת החילונית לאמר: אני הולך יותר "קדימה" ממכם. לא רוצים בתל אביב לשמור שבת? לא צריך! להיפך, זהו חילול השם אם תשמרו שבת! (מזכיר קצת את הצעקות המדומות על לשון הרע)
אפילו מאיר דיזינגוף, ראש העיר הראשון, ולמרות שהיה חילוני מובהק, קבע שחייבים לשמור על השבת בת"א, משום שזה ערך עליון של כל העם היהודי!

אגב, ניתן לזהות את סגנון הכתיבה מהטור ב"ידיעות אחרונות" לטורים שכביכול כתבו סגני ראש העיר.

הגיע הזמן שתושבי ביתר יאמרו: די לצביעות! מדובר על צביון עירנו! די להתערבות של אנשי תקשורת שלא אכפת להם מהעיר כהוא זה!

גלסנר. שדרן רדיו קול חי ודובר עיריית ביתר עילית

5 תגובות:

  1. אנונימי13.7.2014, 3:10

    גלסנר היחצן של רובינשטיין מסובך עם פרשיה מלוכלכת באלעד

    השבמחק
  2. מאיר צביאלי, אלעד13.7.2014, 6:29

    כתושב אלעד, שיש לו קרובי משפחה ביורשלים ובביתר, אני עוקב אחר הנעשה בערים אלו.

    נדהמתי לגלות שמשה גלסנר, שהיה מעורב עד צוארו במלחמות היהודים בעירית אלעד, עירי, שוב נרתם למלחמות בעיר אחרת, למרות שהיה יכול להתנער מהאבק שדבק בו באלעד, ולהיות דובר מקצועי נטו.

    במיוחד כשיש כעת חשב מלוה בביתר, אין אפשרות לרובינשטיין לפטרו בלי לתת הסבר מתקבל למשרד הפנים למה הוא מפטרו.

    מוישה למה נכנסת שוב לבוץ?
    אתה ידוע כבחור פקח!
    האם יש משהו שאתה רוצה לספר לנו?
    יש איזשהו מענק עתיר תשואה בעבודתך, שאי אפשר לגלות?!

    השבמחק
  3. מאיר צביאלי, אלעד13.7.2014, 6:30

    אגב,
    כתבה מצוינת.
    ערוכה היטיב.
    תמשיכו כך!

    השבמחק
  4. אנונימי13.7.2014, 10:56

    גלסנר בחר דווקא לגור באלעד במקום של דתיים לאומיים. אוליי זה משפיע על דעותיו? או שזה מראה משהו. אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה.

    השבמחק
  5. אנונימי13.7.2014, 15:19

    אם הדברים שהובאו בשמו של גלסנר נכונים זה זה חמור ביותר.
    אסור שהאיש הזה יחזיק בשום תפקיד ציבורי של הציבור החרדי. עוד לא מצאתי אחד שיטען שת"א כעיר לא צריכה לשמור שבת. כולם, כולל לפיד ודיזנגוף חשבו שהיא צריכה לשמור שבת, והאיש הזה מבין הפוך מכולם? שהשם יחזיר אותו בתשובה יחד עם שאר פושעי ישראל?
    ואתה מאיר רובינשטיין, מה פיתום לקחת אותו להיות דובר של ביתר? האם זה הפנים שלך???

    השבמחק