יום חמישי, 31 ביולי 2014

מה יהיה עם הספרים בביתר, חסר כסף או נקמנות קטנה

לכבוד ביתר בתנופה

שלום

ראיתי את הפרסום לגבי הספרייה התורנית, אך הנני חושבת שהבעיה היותר רצינית היא הספרייה הכללית.

שמעתי בעיר שמועות על הספרייה, ובקשתי לאמתם, ואכן כך, הנתונים הבאים אומתו ע"י הספרניות והנהלת הספרייה, וחושבני שחשוב להביא את הדבר לידיעת הקהל.

בשנים האחרונות חוברה הספרייה למשרד התרבות, כשמשרד התרבות מממן את הוצאות הספרייה (להוציא שכר ותחזוקת המקום), זה כולל רכישת ספרים, ריהוט, מחשוב, ואירועי תרבות.

ההסדר הוא בערך כך, מול הוצאות העירייה על המקום, הכוללות בעיקר שכר ותחזוקה, משלם משרד התרבות סכום המיועד לסעיפים הנ"ל, (סכום ההשתתפות של המשרד תלוי במצב הסוציו אקונומי של העיר), ההתחייבות מצד העירייה כוללת השאלת ספרים ללא גביה כספית כבעבר.

ואכן בשנים האחרונות נרשמה עליה של מאות אחוזים במצבת הקוראים, היות וחברות בספרייה לא עולה כסף, וגם כל העת נרכשים ספרים חדשים והספרייה מעודכנת בכל הספרות החרדית החדשה היוצאת חדשים לבקרים, זאת ועוד, מאז הקישור למשרד התרבות, הספרייה רכשה ריהוט ומחשוב חדש ומתקדם.

אנחנו כהורים רואים וחשים את הפעילות הענפה הזו, כשצאצאינו מבלים את זמנם הפנוי בספרייה, ונהנים משירותי הספרייה, והספרניות המסורות למרות שהם עמוסות לעייפה, היות והספרייה בשעות הפעילות רוחשת ככוורת מרוב ילדים כ"י, (ניתן לבקר במקום ולראות זאת בחוש).
ילדי מביאים ספרים הביתה, וגם אני קוראת ונהנית, הן מתוכן הספרים כשהם על טהרת הקודש, והן מהסדר והניקיון שלהם כשכל ספר תפור ומודבק כראוי.

אכן ללא ספק, זו היא אחת הפינות היותר נחמדות בעירנו.

אך כל זה עומד להיפסק כמעט כליל, היות ולפי תכנית ההבראה של העירייה מחלקת תרבות עומדת להיסגר והפעילות שלה תעבור לניהול המתנ"ס העירוני, ולדברי מנהלת המתנ"ס הגב' שטוב, מסיבות תקציביות לא תוכל להמשיך בהסדר הזה, והספרייה תחזור למתכונת הישנה, בה כל קורא ישלם סכום מסוים עבור מינוי, וכתוצאה מכך הפעילות תקטן בצורה דרסטית,
א. כתוצאה מהגביה שתרחיק ציבור רב מעוטי יכולת
ב. רכישת הספרים תהיה מוגבלת, והיות וההיצע יתקטן, הציבור ידיר רגליו מהמקום.

הנני מבינה שיש לעירייה בעיה כספית ניהולית, להמשיך באחזקת המקום, אך נראה לי שיש מקומות אחרים לקצץ ולא במקום האטרקטיבי הפעיל הזה.

ראשי העיר, משקיעים מיליונים בטיפול בכשלי חינוך בגילים בוגרים, האם לא עדיף להשקיע הרבה פחות מזה מטיפול מניעתי, ומה יותר מניעתי מלמלא את הראש בתכנים חיוביים בגיל הצעיר, כך בבגרותם לא יחפשו בילוים רחוביים, ר"ל.
הנני קוראת לכל ההורים לעשות משהו בנידון, ולא לחכות פן יהיה מאוחר.

בברכת כל טוב

אם לבנים ובנות הנהנים משירותי הספרייה

3 תגובות:

  1. אנונימי31.7.2014, 17:26

    זה לא נכון בכלל הספריה והמשחקייה תיהיה קיימת לא קיבלו מכתב פיטורין יש כרגע 9000 אלף מיינוים שזה היה עולה כסף היה 2000 מנוים בשיפוץ האחרון הספריה התורנית חגגה על התקציב כי הוא היה האחראי על הכסף ולכן לא קנו מזגן לספריה הכללית

    השבמחק
  2. אנונימי31.7.2014, 22:41

    העירייה לא משקיעה כלום בנוער לפחות שלא ייקחו לנו את הספרייה. צריך ספרייה גם בגבעה ב'

    השבמחק
  3. אנונימי1.8.2014, 13:38

    אתה חיי בסרט לא יהיה ספריה בגבעה ב יש תקצוב לספרים ציוד ומחשבים לגבעה ב רובנשטיין לא רוצה לתת מקום ולא לתקצב ספרניות חדשות

    השבמחק