יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

חידה: מי יודע למה ראה"ע מגיע לעבודה בראשון ורביעי בתשע בבוקר?

כל הפרטים בפנים:
המידע שנמסר כאן, הוא לא על סמך השערות. הוא נמסר ע"י אחד הבכירים בעירייה החפץ בעילום שמו.
מר דוד (דודו) זנזורי, ביקש מראה"ע ומעוד בכירים להגיע בימי העבודה שלו בשעה שמונה בבוקר. (ימים ראשון ורביעי) הוא אמר ש"לא ייתכן שהוא יגיע ואף אחד לא נמצא. הוא בא לעבוד לא לשחק".  ראה"ע, הבין שאין טעם להתווכח. אחד הבכירים, שעל שעות העבודה שלו אין צורך להכביר במילים הזדעק. "מה יקרה אם נבוא בעשר וחצי, אחת עשרה?" שאל כמיתמם. גם כך זה מאמץ גדול עבורו. אבל דוד זנזורי לא וויתר.
מאז, מי שצריך להשיג את אחד הבכירים או את ראש העיר בבוקר, יודע את הזמנים: לא יאוחר מתשע בבוקר, בימי ראשון ורביעי בלבד. בכל זאת, גם להגיע פעמיים בשבוע בשעה תשע, זה מאמץ לא פשוט עבורם.

חגיגת ה"דלק-כפי-יכולתך" – על חשבון הברון
"ביתר בתנופה" חשף כאן על הבזבוזים האדירים של הרכבים לבכירי העירייה. רבים הנידו בראשם, כאילו סתם מדובר בקטנוניות, והדבר מקובל ברשויות אחרות.
מסתבר, שמה שחשפו כאן, הוא קצה הקרחון מהחגיגה שהתנהלה בנושא הרכבים והדלק.
החשב זנזורי נכנס לעובי הקורה בנושא, וחשכו עיניו.

הסתבר  כך:
בכירים מסויימים קיבלו רכב עם "דלקן". למי שלא מכיר, זהו התקן מיוחד ברכב עצמו, שניתן לתדלק בתחנת דלק, בלי הגבלה. בתחנה יש זיהוי אוטומטי שזה "דלקן", והחוב מגיע ישירות לעירייה. אין צורך להרחיב שהרכבים הללו "לא נחים לרגע". גם שהאוטו מגיע הביתה, הבן הילד והאישה, וגם קרוב המשפחה, "חוגגים" עליו. הגיע מצב, שנהג מסויים סיפר, שבכל יום (!) הוא היה ממלא מיכל דלק שלם של 450 שקל!!! מה שתושב ממוצע עושה בשבוע, ברכב כזה הולך ביום! (יש לציין שלא כל הבכירים כך, יש ששמרו על איזון ראוי)

בנוסף: כרטיס תדלוק חינם! מי אמר שלא שווה להיות בכיר בעירייה?
בנוסף, קיבל כל בכיר כרטיס תדלוק חינם, כדי שחס וחלילה אם הרכב צריך תיקון במוסך, בנתיים הבכיר יוכל לקבל רכב רגיל (ללא דלקן) חלופי, ועם הכרטיס דנן יוכל לתדלק כאוות נפשו, וכפי שהורגל מימים ימימה...
הבעיה, שלא כל בכיר הוא מאלה החסים על ממון התושבים. כך קרה, וקרה הרבה, ש"כרטיס הפלא" הגיע לידים של קרובי משפחה, והללו המשיכו בחגיגות על רכב אחר... כאילו שהכסף שתושבי ביתר משלמים בארנונה, הוא של אבא שלהם.

זה חשב או גננת?
החשב כינס את בכירי העירייה. הוא דרש מספר דברים, ואנו נתמקד כרגע רק בנושא הרכבים והדלקים:
א. הורדת ה"כרטיסי תדלוק" באופן מיידי.
ב. הגבלת הדלק לכל רכב עם דלקן.


כמה מהחברים הביעו התנגדות לצעדים. "אם רכב שלנו (של העירייה) במוסך, איך נשלם על תדלוק של רכב חלופי? מכיסנו? זה לא ייתכן!" זעקו. "הרי הם מבקשים לקצץ לנו בשכר 5% בגלל המצב, ועכשיו גם דלק מכיסנו?!" ענה להם החשב זנזורי: "אם האוטו יתקלקל, תשכרו רכב, ותשלמו בכרטיס אשראי פרטי שלכם. תשמרו הקבלות, ובסוף החודש תגישו לי אותם. אני לא מתחייב גם לשלם הכל, רק מה שבגדר הסביר..."

גם הגזירה של הגבלת הדלק, נפלה על ראשי הבכירים כרעם ביום בהיר. פתאום כולם נהיו "חסכניים", ממעטים בהדלקת מזגן, מכבים את האוטו כשצריך, ו"ממעטים לתת גז"... אם תראו בכיר בעירייה נוסע בקיץ עם חלונות פתוחים, תבינו למה... (בהומור נאמר שהם קשובים יותר לרחשי הציבור...)
כמו גם, הורה החשב על צימצום דרסטי במצבת הנהגים הפרטיים.

והנה – גזירה חדשה
זה כבר לא סוד, שבכירים מסויימים סידרו לעצמם פטור מ"להעביר כרטיס". הבעיה היתה, שבכירים מסויימים היו מגיעים והולכים "מתי שבא להם". הם תמיד טענו, שהשעות עבודה לא שגרתיות, ולכן אין להם ברירה. הישיבות אל תוך הלילה, לא מאפשרות להם להעביר כרטיס נניח בשתיים בלילה, ולמחרת רשום הגעה באחת בצהריים. זה לא נראה טוב.
בנוסף, בכירים מסויימים העדיפו להכנס בכלל לעירייה דרך מדרגות החירום, כדי למנוע חיכוך מיותר עם "פשוטי העם", הבאים לדוגמא לקבל הנחה בארנונה, ודברים מייגעים כגון דא. ולא להכנס דרך הכניסה הראשית, שם ממוקם המכשיר מקודד כניסה.
בירושלים לדוגמא, היה מקרה לפני כשנתיים, שמנכ"ל העירייה שם לב שמעבירים כרטיס, והולכים הביתה. היתה שם סערה גדולה, ופוטרו כמה עובדים. ואילו אצלינו, החשב הוא כמו גננת. נלחם כדי שילמדו שצריך בכלל להעביר כרטיס כשבאים לעבודה.

בכיר בעירייה הופתע – החשב עושה עבודה יעילה
אחד הבכירים נשמע בשיחת טלפון, (מאומת) שאומר: "תדע לך שהחשב עושה עבודה מדהימה. תוך חודש, הוא חסך לעירייה 7 מליון שקל!!!" יכולים לנסות להכפיש את החשב, אבל זה לא יעזור. הבחור הגיע במטרה אחת: להבריא את החוליים של העירייה, ולהעלות אותה על דרך המלך.

כל המטרה של הטור הזה, הוא לא לספר רכילות חלילה. המטרה היא שכל תושב יידע בבירור על מה הלך כספו ששילם בדמים תרתי משמע, ושיידעו שאם מנסים להציג את החשב כ"מלשן" וכאחד שהגיע להרוס את העיר, זה בדיוק להיפך. אולי הוא יצליח להבריא את העירייה, אחרי שבזבוזים הפכו ל"הרגל שנעשה טבע", על גב התושבים.
 


8 תגובות:

  1. אנונימי6.8.2014, 11:37

    ומה יהיה כשהחשב יעזוב ? השחיתות תתגבר ביתר שאת עד שיבוא חשב חדש, כי שחיתות היא בגנים ואי אפשר להיפטר מזה צריך להחליף את המושחתים , גם אלה שרצו עם הכלומשטיין הזה רואים את הברוך שהם גרמו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי6.8.2014, 20:23

      כשהחשב יעזוב אז יום קודם לכן הוא יביא -ועדה קרואה-

      מחק
  2. בס"ד
    450 ש"ח ליום?! וזה רק ברכב אחד! חייבים לפרסם זאת לכל תושבי העיר! תוציאו חוברות וחלקו לכולם!
    אברהם שוליאקוב

    השבמחק
  3. אנונימי6.8.2014, 17:52

    תגידו לנו מי הם אם נתקע פעם בתחנה או שבמקרה חרום צריכים רכב נפנה אליהם. בטח ישמחו לעשות חסד. לא על חשבונם חסד על חשבוננו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי6.8.2014, 20:24

      אבל כשהיה שלג, רק יעקי והולצמן [למרות שהולצמן חיתן באותו שבוע ] עם הרכבים הפרטיים שלהם עזרו היכן היו שאר הרכבים אולי בצפת

      מחק
  4. אנונימי8.8.2014, 4:36

    צריך כבר להתחיל להוריד את הסכומים בארנונה כבר מחודש הבא

    בא ונראה אם הארנונה ירד???

    השבמחק
  5. אנונימי8.8.2014, 4:37

    האם המחיר על המים ירד חזרה בעיר .

    הסכומים עלו באופן מוגזם בביתר עילית!!!!

    השבמחק
  6. אנונימי8.8.2014, 4:37

    האם המחיר על המים ירד חזרה בעיר .

    הסכומים עלו באופן מוגזם בביתר עילית!!!!

    השבמחק