יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

זה מה שנקרא שלב מאוחר יותר



מה נקרא 'שלב מאוחר יותר' לפי עיריית ביתר לפני יותר משנה פורסם על בניית 'כיכר השממה' שכבר יותר מ-7 שנים עומד בשיממו ברח' מהרי"ץ פינת ישמח ישראל, שימו לב לכתבה שפורסמה בעיתונות לפני יותר משנה וגם פורסמה באתר של העירייה.






תקני אומנות מרהיבים מוצבים בכיכרות

מתקני אומנות מרהיבים מוצבים בכיכרות (הגדל)
במבצע לוגיסטי מורכב החל מבצע 'נוף ביתר' תשע"ג

מתקני אומנות מרהיבים מוצבים בכיכרות
ובכניסות לשכונות העיר


ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין; 'בחרנו את כל מרכיבי המתקנים, שעוצבו ותוכננו במיוחד לעיר, המשולים לכנסת ישראל - כל מיצב אומנותי מסמל את שם השכונה בה בו הוא הוצב. הגפן – בשכונת הגפן. עץ התמר – בשכונת התמר. עץ הדקל – בשכונת הדקל, ועוד



מתקני אומנות שובי-לב ומרהיבי-עין עוצבו וניבנו בתכנון מיוחד וייחודי לעיר ביתר עילית, ובמבצע מורכב הן הוצבו השבוע - ויוצבו גם בשבועות הקרובים - בנקודות אסטרטגיות ברחבי העיר. מדובר בפרויקט 'נוף ביתר' תשע"ג, עליו הכריז ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין לפני כשנה.
בכיכר הכניסה הראשית לעיר. על המדשאות המטופחות הוצבו השבוע דגמים יפהפיים של בהמות טהורות, יעלים וכבשים. האלמנטים שעשויים אבן מצופה בפיברגלס, עוצבו בדיוק אמנותי, עד שלצופה מרחוק, הם נדמים כבעלי חיים אמיתיים. הדגמים מבוטנים באדמה.
במעגל התנועה, המפצל את הכניסות לגבעה א' וגבעה ב', הוצב דגם של פרי הרימון. גם כאן מדובר בדגם אקסקלוסיבי שובה עין: רימון מפולח עם גרגירי-אבן מסוג "חלוקי-נחל".
במעגל התנועה שבכניסה לשכונת הגפן (צומת מעזריטש – חיי יצחק), יוצב בעוד כשבועיים ימים דגם אומנותי יוצא-דופן ובלתי-שיגרתי של אשכול ענבים. האשכול עשוי אבני בזלת עגולים ואפרפרים, שלוקטו ונבחרו בקפידה רבה ממחצבה ברמת הגולן. האשכול, שבסיום הרכבתו ישקול בין 8 ל-10 טון(!) ויתנשא לגובה 4.5 מטר, ישונע מהגולן לביתר עילית במבצע לוגיסטי מורכב במיוחד, עליו תנצח חברת "מנופי אבי". מר גילי פרנקל, האמן ששקד על בנייתו מספר, כי האבנים לא עברו הליך עיבוד כלשהו, ונותרו במראם הטבעי. כל האבנים נקדחו וחוברו יחדיו אל הגבעול האמצעי, בחומרים עמידים ואיתנים במיוחד.
בשלב מאוחר יותר, יוצב ב"כיכר ליסקא" בצומת רח' מהרי"ץ-ישמח ישראל, למרגלות מרכז "תמרים", דגם של עץ התמר, עץ דקל. בקרקעית העץ יזרום נחל איתן, "והיה כעץ שתול על פלגי מים". בכיכר ישראל שבלב שכונת הדקל יינטעו עצי דקל ההולמים את שם השכונה.
במעגל התנועה שברח' קדושת לוי – הר"ן מבקשת העירייה את עזרת התושבים, באיתור רעיון אומנותי לעיצוב הכיכר. הרעיון שייבחר - מבטיחים בעירייה - יזכה את שולחו בפרס נאות. במקביל לשורת הפרויקטים הללו, הנחה ראש העיר הרב רובינשטיין את אגף שפ"ע, להכין תוכניות לביצוע עבודות פיתוח ונוף סביבתי של מעגל התנועה בכביש 375 במבוא לעיר, ולשתף בו את חברת "נתיבי ישראל" (חברת מע"צ לשעבר) שהכיכר נמצא בתחום אחריותה.
ראש העיר, הרב רובינשטיין אמר כי "כל מיצב אומנותי מסמל את שם השכונה בה בו הוא הוצב. הגפן – בשכונת הגפן. עץ התמר - בשכונת התמר. עץ הדקל - בשכונת הדקל, וכי בבסיס התפיסה הרעיונית של כל המיצבים האומנותיים בכיכרות העיר עומדת משמעות יהודית וסימבולית עמוקה. כך למשל,  הבהמות הטהורות שבקיר הכניסה הם "ישראל צאן קדשים". פרי הרימון - "כפלח הרימון רקתך". פרי הגפן – ידועה הגמ' בחולין "אומה זו ישראל, כגפן נמשלה". הדקל והתמר – "זאת קומתך דמתה לתמר" וכן "צדיק כתמר יפרח". התפיסה בפרויקט, היא לשלב אלמנטים שהם גם אמנותיים וגם יהודיים, וליצור נקודות עניין חדשות לתושבי העיר ולאורחים הרבים הבאים בשעריה".
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה