יום שלישי, 20 בינואר 2015

כתבה באתר קול חי תושבים בביתר מבקשים: להשאיר את הספריה – חינמית

הספריה בעיר ביתר עילית היא אחת ממוסדות התרבות היותר מפותחים בעיר היפה שביהודה.
הספריה העירונית הפכה לספריה חינמית המשאילה ספרים ללא תשלום מאז כניסתו של ראש העיר הנוכחי, מאיר רובינשטיין, לתפקידו. מאז צמחה הספריה שמחזיקה ב-35 אלף ספרים ומשרתת כיום 9 אלף מנויים.
הצמיחה הגדולה בכמות המנויים ובמספר הספרים אותה רוכשת הנהלת הספריה הביאה לעול תקציבי כבד. בעיר ביתר נפוצו שמועות על כוונת העירייה לגבות כסף על שימוש בספריה העירונית.
נדגיש לקוראינו כי המגמה כיום בערים רבות בישראל היא להפסיק את גביית התשלום על מנוי בספריה. כך עשו בתל אביב, אשדוד ועוד ערים רבות.
תושבים בעיר פנו לאתר קול חי וציינו כי בעיר ברוכת ילדים כמו בביתר עילית, עלולה ההחלטה לפגוע במשפחות רבות שידרשו מעתה לשלם מאות שקלים בשנה על הזכות להשתמש בשירותי הספרייה העירונית.
תושבת בעיר אמרה ל'קול חי': "אני נוהגת להשתמש באופן סדיר בספריה העירונית ומאד התאכזבתי לשמוע מהספרנית שבקרוב תבקש העירייה עשרות שקלים מידי חודש על השימוש" היא אומרת ומוסיפה "לשם מה גובים ארנונה? זה לא תפקיד של עירייה לספק את השירות לתושבים"?.
מעיריית ביתר עילית יוצאת צפירת הרגעה ושם אומרים לקול חי כי מאז כניסתו של רובינשטיין לתפקידו הפכה הספריה לנותנת שירותים ללא תשלום וזאת כחלק ממהפכת השירות של העירייה. לאחרונה עלה רעיון להעביר את הספריה לרשות החברה למתנ"סים כמקובל בערים רבות נוספות.
ההחלטה האם להעביר את הספריה העירונית לרשות חברה למתנ"סים תיפול בעוד שבועיים, אומרים בעירייה, ואז יעלה נושא תשלום דמי שימוש בספריה לחשיבה מחודשת.
נכון להיום, מסכמים בעירייה, אין שום החלטה על גביית דמי שימוש בספריה העירונית ואנו מזמינים את תושבי העיר לבוא ולהנות מחויית קריאה ללא תשלום בספרייה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה