יום שלישי, 21 באפריל 2015

כתבה מאתר לדעת

צפו: תושבים בביתר מפגינים מול בית ראש העיר
צפו: תושבים בביתר מפגינים מול בית ראש העיר
תושבים מרחוב הרב ש"ך בעיר ביתר, הפגינו הערב מול ביתו של ראש העיר, זאת לאחר גל גניבות לאחרונה ששיאו בפריצה הלילה בבית בו שהו הדיירים, שגילו לפתע מעל מיטתם את הפורץ הפלסטיני. ראש העיר הנחה את הגורמים השונים להביא פתרונות נוספים למכת הגניבות.
מוטי גולד
 ב' אייר תשע"ה 01:09



02:4102:51
X

תושבים מרחוב הרב שך בביתר עילית, הפגינו הערב מול ביתו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, כשאליהם מצטרפים חברי מועצה מהאופוזיציה, בטענה כי ראש העיר לא פועל מספיק נגד מכת הגניבות המתרחשת ברחוב מגוריהם.

הסיבה להפגנה באה על רקע פריצה שהתרחשה הלילה באחד הבתים, שעה שהדיירים נמו שנתם, כשלפתע גילה אב המשפחה את הגנב – פלסטיני תושב הכפר הסמוך כשהוא מעל מיטתו. בעקבות מקרה זה, ולאור גל הגניבות האחרון, החליטו תושבי הרחוב שלא לשתוק עוד ויצאו להפגין מול ביתו של רובינשטיין.

במודעות שפרסמו הערב טענו כי למרות שבעבר העירייה התקינה מצלמות, בפועל לטענתם הן לא פועלות ברוב הזמן, וכאשר כן פועלות הן אינן מותאמות לראיית לילה. גם לגבי הסיירים טוענים התושבים באותו רחוב, כי אף פעם לא נכנס סייר בין הבניינים בציר הגדר, בשל גישה לקויה. לגבי המקרה הספציפי שאירע הבוקר בו גילה תושב הרחוב את הפלסטיני מסתובב בתוך ביתו, נטען כי רכב הביטחון הגיע רק כעבור חצי שעה מרגע הקריאה. התושבים שהפיצו הודעות ברחוב טענו כי ראש העיר לא עונה ומתחמק מבקשות וקריאות התושבים, והם אינם רוצים עוד דיבורים אלא מעשים.

כאן המקום לציין כי לצד טענת התושבים שלא נעשה דבר, רק לאחרונה נפגש ראש העיר עם מספר תושבי הרחוב כשהוא מביא לאותם בתים קצינים בכירים ואנשי ביטחון של העיר, בכדי לתת מענה לגניבות ולפריצות בגדר.

משה גלסנר דובר העירייה, הגיב לאתר לדעת ואמר כי רמת הביטחון בעיר ביתר היא מהגבוהה בכל הארץ, וגפ מקרי הפריצות וגניבת הרכבים נדירה. עם זאת הוא אמר כי כאשר יש פריצות – והלילה היו פריצות, הדבר יוצר הד בשל חריגות העניין.

גם הוא התייחס לעובדה שערבים חודרים אל העיר. לדבריו הם מגיעים בלילה וחותכים את הגדר וכל זה קורה למרות מערך המצלמות שקיים ועובד. גלסנר אמר כי ראש העיר החליט בעקבות המקרה לתגבר את מספר המצלמות, ובנוסף לתגבר את הסיירים באותו מקום, כאשר בתקופה הקרובה תועמד ניידת במקום מבלי להסתובב במקומות נוספים בעיר.

בתגובה של העירייה נכתב כי העירייה רואה בחומרה רבה את הפריצות שהיו הלילה בעיר, ותעשה הכל יחד עם גורמי הביטחון, בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.  ראש העיר מאיר רובינשטיין הנחה את הגורמים המקצועיים לבדוק עלויות הקמת גדר ביטחון חשמלית לעיר, ומציאת מקורות תקציביים לכך, ממשלתיים או פילנטרופים, זאת על רקע העובדה כי הצבא אינו מממן הקמת גדר שכזו. צוותים מתוגברים של עובדי העירייה טיפלו מיד בבוקר בתיקון הפרצות שבוצעו בגדר.


בשלב זה, הנחו ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מיכאל נקי, להעמיד במשך כל הלילה סיור קבוע במקום, זאת עד למציאת פתרון אחר. כאשר בנוסף, לדרישת העירייה, יגבירו הצבא והמשטרה את הסיורים מעבר לגדר.


בעירייה מבקשים לציין, כי רמת הביטחון בביתר גבוהה בהרבה מהמקובל, ואירועי פריצה וגניבות רכבים נחשבים חריגים, זאת עקב היותה של העיר מוקפת גדר ומעובה במערך אבטחה מתקדם כולל מצלמות היקפיות, מערך סיורים ושיתוף פעולה הדוק עם המשטרה והצבא. למרות זאת, נחושה העירייה למנוע גם מקרים בודדים, המסכנים את ביטחונם של תושבי העיר.

בהכנת הידיעה השתתף לוי אשכנזי

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה