יום שלישי, 21 באפריל 2015

עוד כתבה באתר קול יהודי

ביתר עלית: "תחושת הביטחון מתחת לאפס"

אלחנן גרונר

תושב ביתר עלית התעורר לפנות בוקר והבחין בפורץ ערבי בחדר הילדים שלו. "מה שעבר לי בראש זה משפחת פוגל"
גל הפריצות בשכונת הרב שך בביתר עלית הגיע לפנות בוקר (שני) לשיאו והתושבים חוששים. ערבי שחדר מאזור הכפר ואדי פוכין פרץ לשלושה בתים, ונמלט רק לאחר שאחד מבעלי הבתים התעורר והבחין בו בחדר השינה של ילדיו.
"בחמש ועשרה התעוררתי ומהמיטה אני רואה שמישהו יוצא מחדר הילדים לסלון", סיפר אהרון לקול היהודי. "יצאתי מהחדר ואני רואה שהדלת של הסלון לחצר פרוצה והכביסה הפוכה ומיד הבנתי שמישהו חדר לבית והתחלתי לרוץ אחריו. בסמוך לחצר יש גדר ופירצה שכבר הכרתי אז מיד הסתכלתי לעבר הפירצה וראיתי את הערבי מרים תיק ובורח מעבר לגדר".
"הזמנתי ביטחון ומשטרה והם הגיעו אחרי רבע שעה אבל לא הסכימו לרדת לשטח ולחפש אותו בטענה שבטח הגנב ברח. אבל אחרי חצי שעה הגיעה מונית לשביל שבשטח החקלאי מעבר לגדר וראינו עם השוטר את הגנב יוצא מהשיחים ועולה על המונית. גשש צבאי בדק את השטח והראה לנו בדיוק איפה הוא ישב וחיכה למונית".
שוטר זיהוי פלילי מנסה לאתר טביעות אצבע בביתו של אהרון, היוםשוטר זיהוי פלילי מנסה לאתר טביעות אצבע בביתו של אהרון, היום
לאהרון נגנבו פמוטים וכלי כסף נוספים, והפורץ אף נכנס לחדר השינה שלו וגנב את מכנסיו ובהם סכום כסף. המכנסיים נמצאו זרוקות בחצר לאחר שהגנב רוקן את תכולתם. בנוסף הפורץ השאיר במקום תיק נוסף עם רכוש גנוב מבית אחר.
אהרון מספר כי לא רדף מיד אחרי הערבי, כיוון שרצה קודם כל לבדוק את שלום ילדיו. "מה שעבר לי קודם כל בראש זה משפחת פוגל, ורציתי לראות שהילדים בריאים ושלמים".
הוא מתאר כי תושבי השכונה סובלים חדשות לבקרים מפריצות, ועל הפרצה בגדר דרכה חדר הערבי התריעו התושבים שבועות ארוכים. "הודענו על הפרצה למוקד והגיע רכב ביטחון שצילם את המקום אבל לא נעשה דבר. רק היום אחרי החדירה הגיעו לתקן את הגדר".
לדבריו יש קשר הדוק בין הפריצות לבין אלפי הפועלים הערבים המועסקים בביתר. "מסתבר מאוד שאם נכנסים בין 2,000 ל-2,500 פועלים ערבים ביום, הם מכירים כל אבן עוד יותר טוב מהתושבים".
"לפני חודש וחצי גנבו פה שלוש מכוניות, תושב נוסף נגנב לו כבר פעמיים האופנוע בחודש האחרון. לפני שבועיים היתה פריצה לבית. תחושת הביטחון כאן היא מתחת לאפס", הוא אומר. "היו אצלנו ישיבות עם ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון אבל לא עשו כלום. אמרנו בזמנו שאפילו מצלמה אין אז הורידו מצלמה לרחוב שלנו ובדרך להתקנה שברו אותה וכבר שנה וחצי היא לא עובדת. אנחנו משלמים מס נוסף על ביטחון אבל אנשים קופצים לחלונות כל לילה כדי לראות שלא פרצו להם. איך מעיר חרדית גונבים רכבים בשבתות כשיש סיירים ושער וכל רכב נוסע הוא חשוד?. יש פה כפר סמוך אבל נראה לי שאין כאן פעילות מבצעית בצורה רצינית. גם כשהערבים באו לפה לזרוק אבנים, לא ראינו נוכחות משטרתית וצבאית בצורה גבוהה. בשורה תחתונה אנחנו מגדלים פה ילדים וחיים בפחד".
מעיריית ביתר עלית נמסר בתגובה: "עיריית ביתר רואה בחומרה רבה את הפריצות שהיו הלילה בעיר, ותעשה הכל יחד עם גורמי הביטחון, בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. ראש העיר כבר פנה לשלטונות הצבא והמשטרה, בדרישה לפעולה נחרצת שתמנע המשך מקרים של חיתוך גדרות והסתננות לעיר. צוותים מתוגברים של עובדי העירייה טיפלו בסגירת הפרצות שבוצעו בגדר. ובנוסף, הנחה ראש העיר את הגורמים המקצועיים לבדוק עלויות הקמת גדר ביטחון חשמלית לעיר, ומציאת מקורות תקציביים לכך, ממשלתיים או פילנטרופים, זאת על רקע העובדה כי הצבא אינו מממן הקמת גדר שכזו. בשלב זה, הנחו ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מיכאל נקי, להעמיד במשך כל הלילה סיור קבוע במקום, זאת עד למציאת פתרון אחר. בנוסף, לדרישת העירייה, יגבירו הצבא והמשטרה את הסיורים ברחוב".
למרות הדיווחים על גל הפריצות טוענים בעירייה כי רמת הביטחון בעיר "גבוהה בהרבה מהמקובל, ואירועי פריצה וגניבות רכבים נחשבים חריגים, זאת עקב היותה של העיר מוקפת גדר ומעובה במערך אבטחה מתקדם כולל מצלמות היקפיות. למרות זאת, העירייה נחושה למנוע גם מקרים בודדים, המסכנים את ביטחונם של תושבי העיר".

תגובה 1:

  1. אנונימי21.4.2015, 2:15

    הפקרת ישוב הדר ביתר ששימש ככלב השמירה לעיר ביתר 25 שנה היא בושה וחלימה והפריצות בעיר ביתר זו תוצאה ישירה של מעשה זה

    השבמחק