יום ראשון, 27 במרץ 2016

רובינשטיין ויח"צ: כתבת היח"צ שמתוכננת להיות מחר במבשר. ב"ה ביתר בתנופה יעקוב לראות מה יבוצע בשטח.

‫בשורה של "בשורות בריאות" לתושבי ביתר עילית יצאה בתום פגישת עבודה, שנערכה בלשכתו של שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, יחד עם ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין וצוות העירייה הבכיר.

במהלך הפגישה, בה השתתפו בין היתר פרופ' איתמר גרוטו ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות  ומנכ"ל עיריית ביתר יהודה שפיצר, העלו רה"ע וצוותו שורה של נושאים בהם יכולה עיריית להיעזר במשרד הבריאות, בהתאם לצרכים הגדלים והולכים של העיר המתפתחת.

בין היתר, עלתה סוגיית מצוקת תחנת טיפות החלב בעיר, על רקע אחוז הילודה הגבוה בלע"ה, דבר המביא לעומס בלתי נסבל על שתי התחנות הקיימות בעיר עם תקנים מוגבלים של אחיות, ומביא לדחיית טיפול חיוני אצל תינוקות רבים. בהתאם לכך נענה השר ליצמן והודיע על הקצאת תחנת טיפת חלב חדשה בביתר, דבר המהווה בשורה חשובה לתושבי העיר.

בנוסף, העלה צוות העירייה את סוגיית תחנת מד"א בעיר, אחרי שבהחלטת שר הבריאות הועמדה בעיר ניידת נט"ן של מד"א. בעירייה ביקשו לחזק ולעגן את פעילותה של התחנה, ולהביא לכך שניידת הנט"ן תפעל בעיר ותעמוד לשירות תושביה באופן מלא לאורך כל היממה.

יש לציין, כי חנוכת תחנת מד"א המורחבת בביתר צפויה להתקיים בקרוב, כאשר שר הבריאות הרב ליצמן, שדאג לנט"ן בביתר, יהיה אורח הכבוד במעמד.

סוגיה חשובה נוספת אותה העלו נציגי העירייה בפגישה, הינה בקשה לסיוע משרד הבריאות בהקמתו של חדר מיון קדמי מתקדם בעיר. ביתר עילית הינה העיר הגדולה ביותר בגוש עציון, ומספר תושביה גדול בס"ד יותר מכל יתר הישובים גם יחד.

בהתאם לכך מנהלת העירייה כבר זמן רב מגעים מול גופים רפואיים גדולים, להקמת שלוחה בביתר עילית של חדר מיון גדול ומתקדם, שיכלול מגוון שירותים רפואיים נרחב, כולל אפשרות לעמדות דיאליזה. מבנה השלד של חדר המיון כבר עומד על תילו, ובעירייה מקווים לברך בקרוב על המוגמר.

ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין ציין בסיפוק בסיום הפגישה, כי "העמדת הנט"ן לביתר והוספת תחנת טיפת חלב לעיר, מהווים הצלת חיים, ועל כך נתונה תודתנו הרבה".

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: "העיר ביתר עילית זוכה להתפתחות ברוכה בכמות ובאיכות ב״ה, ואיתה גם צרכי הרפואה של התושבים. סיכמנו יחד עם ראש העיר ואנשי צוותו על תגבור משמעותי של שירותי הרפואה למען התושבים. נדאג לסייע ולקדם את הנדרש למען ביתר עילית בכל דרך שהיא".‬

2 תגובות:

  1. אנונימי28.3.2016, 17:37

    לא נראה לי רלוונטי כי איך אפשר להזכיר את ליצמן בהמבשר, אולי יכתבו פרובינשטיין במקום ליצמן

    השבמחק
  2. אנונימי12.4.2016, 4:17

    הדבר היחיד שהוא יודע לעשות זה שיווק ופרסום.
    בעצם לא!הדבר היחיד שהוא יודע לעשות זה לחלוב מאיתנו כסף בכדי לשכור כל מיני מלחכי פנכה שיפרסמו את גדולתו וחכמתו ברבים.

    השבמחק